La 15a Fira Medieval d'Oficis de Súria tindrà lloc al nucli històric del Poble Vell el cap de setmana del 12 i 13 de novembre amb més exposicions de carrer, tastos d'olis i activitats de música i animació. Les novetats d'enguany s'afegiran als actes emblemàtics del certamen, que tornarà a comptar amb la implicació de nombroses entitats i persones de la vila.
La Fira surienca aplegarà prop d'una quarantena de demostracions i tallers participatius d'oficis tradicionals, dins d'un ampli programa d'actes pensat per a un públic bàsicament familiar. L'organització i coordinació de la Fira Medieval d'Oficis és a càrrec de l'àrea de Turisme de l'Ajuntament de Súria.
Hi haurà tres exposicions de carrer que seran ubicades en diferents punts del Poble Vell per tal d'afavorir la mobilitat dels visitants per tota la Fira. A més de l'habitual mostra d'aparells de tortura al carrer Sant Climent, el certamen oferirà enguany altres dues exposicions sobre instruments musicals medievals (carrer del Castell) i armes de setge (espai del Torrent dels Galàpets, a sota del carrer Campanar).
Una altra de les novetats d'aquesta edició seran dues sessions de tastos d'oli a Cal Balaguer del Porxo. Aquesta activitat serà a càrrec d'experts del Panell de Tast Oficial d'Olis Verges d'Oliva de Catalunya, un organisme vinculat al departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat. L'assistència màxima a cada sessió estarà limitada a una trentena de persones.
Els grups Els Berros de la Cort i L'Os Pedrer oferiran música en directe pels carrers del Poble Vell durant el cap de setmana de la Fira. Altres actuacions de carrer seran a càrrec de l'Escola Municipal de Música, els Grallers del Poble Vell, els Bastoners de Súria, el Tro Gros i el Col·lectiu de Jueus de l'Aixada.
El programa de la Fira Medieval d'Oficis manté enguany activitats i espectacles emblemàtics com les representacions de Salats! i les exhibicions d'aus rapinyaires, a més de danses orientals, titellaires, conta-contes, tir amb arc i demostracions de ferreria tradicional. D'altra banda, el centre d'interpretació del Castell de Súria acollirà sessions d'apropament a la vida de l'edat mitjana, a càrrec de l'associació barcelonina Brunneis Iumentis.
La gestió d'aquesta 15a Fira Medieval d'Oficis ha estat atorgada a l'empresa El Trobador Produccions (Vilafranca del Penedès), que va ser escollida després d'un procés de selecció promogut per l'Ajuntament.
La 15a Fira Medieval d'Oficis de Súria tindrà una exposició més completa
Cultura i Mitjans
Tindrà lloc al nucli històric del Poble Vell el cap de setmana del 12 i 13 de novembre amb més exposicions de carrer, tastos d'olis i activitats de música i animació
ARA A PORTADA
-
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova Pere Fontanals
-
Economia CGT Sallent i ASB fan piquets als escorxadors del Bages per denunciar els ERTO Pere Fontanals
Publicat el
21 d’octubre de 2016 a
les 00:41
Actualitzat el
21 d’octubre de 2016 a les
00:46
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Manresa Desconeguda de Cine tindrà una segona sessió per l'interès que ha generat
-
Cultura i Mitjans
L'Esbart Som Riu d'Or porta la cultura popular de Sant Fruitós fins a Estocolm
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà dissabte una nova audició de sardanes al Parc Municipal
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de Festa Major amb una elevada participació
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Navarcles concentra aquest cap de setmana els actes de la Festa Major
