La 20a Fira Medieval d'Oficis de Súria viu les seves primeres hores d'activitat amb animació i un important nombre de visitants al Poble Vell. El programa d'activitats continua tot dissabte i aquest diumenge amb artesans, tallers, espectacles, visites guiades, dansa, música i altres actuacions per a persones de totes les edats, i especialment per al públic familiar.
L'afluència de persones a la Fira ha estat constant al llarg del matí d'aquest dissabte. En aquesta nova edició, la Fira Medieval d'Oficis ha augmentat el nombre de recreacions històriques i accions divulgatives sobre l'època medieval. Enguany es mantenen espectacles emblemàtics de la Fira i una important implicació d'entitats i persones de la vila.
La visita institucional d'obertura ha estat encapçalada per l'alcalde Albert Coberó i el regidor de Cultura i Turisme, Albert Fàbrega, acompanyats per altres membres de la corporació municipal. Com és tradicional, la visita ha començat pel centre de la vila, amb comerços ambientats en suport a la Fira, i ha continuat al Poble Vell, on l'alcalde i la resta del seguici han parlat amb diferents artesans i firaires.
Entre les novetats destacades d'aquesta 20a edició es troba la incorporació del centre d'interpretació del Museu de la Mineria com un dels nous atractius del Poble Vell, i la projecció de documentals sobre oficis antics i perduts, a l'edifici de Can Sivila del Lloc (el Casinet).
El programa d'aquest diumenge començarà a 2/4 d'11 del matí i es perllongarà fins a la nit. En diferents punts del nucli urbà hi ha zones d'estacionament per a vehicles. L'accés fins al Poble Vell es pot fer a peu o amb un servei gratuït de bus que passa per l'espai d'estacionament del Rieral del Tordell i l'Estació d'Autobusos.
D'altra banda, el barri de Santa Maria acull una important concentració de caravanistes, coincidint amb la celebració de la Fira.
L'organització de la Fira Medieval d'Oficis és a càrrec de l'Ajuntament de Súria, amb la coordinació de l'àrea municipal de Turisme i la participació d'altres serveis municipals. La celebració del certamen té el suport de la Diputació de Barcelona i la Generalitat.
La 20a Fira Medieval d'Oficis de Súria comença amb nombrosos visitants al Poble Vell
La Fira ha augmentat el nombre de recreacions històriques i accions divulgatives sobre l'època medieval
ARA A PORTADA
-
Tots els trens de Renfe continuaran sense servei fins que no es garanteixi que la xarxa és segura M. Orts | N. Pinyol | M. Descals | G. Delso
-
Una usuària de Manresa afectada per la suspensió de Rodalies: «No és avui, són molts dies i anys» Redacció
-
La PAHC Bages alerta d'un gir judicial més dur en els desnonaments de famílies vulnerables Pere Fontanals
-
Sant Salvador de Guardiola declara el 2026 Any Pesarrodona en el 50è aniversari del triomf a la Vuelta Redacció
-
Publicat el 11 de novembre de 2023 a les 19:04
Actualitzat el 11 de novembre de 2023 a les 19:13
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Súria renova el Vot de Poble en una Festa de Sant Sebastià marcada pel dol oficial
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal de Manresa tanca el 2025 amb les millors xifres de la seva història
-
Cultura i Mitjans
Súria suspèn actes de la Festa de Sant Sebastià pel dol oficial per l'accident ferroviari de Còrdova
-
Cultura i Mitjans
El Consell Comarcal del Bages impulsa el català al comerç amb la campanya «Digue-ho en català!»
-
Cultura i Mitjans
Andreu Noguero i Manu Barreiro guanyen el 16è Premi Fotogràfic Memorial Modest Francisco
-
Cultura i Mitjans
L'Ajuntament de Manresa adquireix un nou piano de cua de gamma alta per al Conservatori
