Aquest dissabte el prestigiós cor polonès Camerata Wieliczka va participar en la quarta edició de la jornada de germanor coral Cardona Canta. La reputada formació musical de Cracòvia va delectar al públic cardoní amb un recital de peces tradicionals poloneses i de grans pàgines corals del repertori clàssic, entre les quals una magistral interpretació del cor d'esclaus del Nabucco verdià, fortament aplaudides per l'auditori.
A la segona part de l'acte, els cantaires locals de la Coral Cardonina i l'Escolania de Sant Miquel van interpretar també unes lluïdes peces, entre les quals destacaren clàssics com País Petit de Lluís Llach, Escolta-ho en el vent de Dylan o la cèlebre My way, popularitzada per Frank Sinatra. Menció especial mereix la intervenció solista del jove tenor Bernat Barat en la deliciosa peça “La nuit” de Rameau.
Com a cloenda, tots els cantaires van interpretar el majestuós himne polonès Gaude Mater Polonia i l'emotiva cançó catalana L'emigrant. Com a cant final, va destacar la recuperació d'un himne històric de l'il·lustre mestre de capella barceloní Domènec Mas i Serracant (1870-1945), datat de 1910 i dedicat a la parròquia cardonina en motiu del centenari de la victòria dels combatents cardonins sobre l'exèrcit francès durant la Guerra del Francès.
La Camerata Wieliczka delecta el públic en la quarta «Cardona Canta»
Cultura i Mitjans
Com a cloenda, amb els cantaires de la Coral Cardonina i l'Escolania de Sant Miquel, van interpretar el majestuós himne polonès "Gaude Mater Polonia"
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
Publicat el
30 de maig de 2016 a
les 18:40
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova
-
Cultura i Mitjans
La Manresa Desconeguda de Cine tindrà una segona sessió per l'interès que ha generat
-
Cultura i Mitjans
El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies
-
Cultura i Mitjans
L'Esbart Som Riu d'Or porta la cultura popular de Sant Fruitós fins a Estocolm
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà dissabte una nova audició de sardanes al Parc Municipal
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de Festa Major amb una elevada participació
