L'espai de pensament crític i creació artística de Moià A Cobert ha presentat la convocatòria per a la residència becada Teixir la Memòria. Aquesta iniciativa, destinada a artistes contemporanis, busca aprofundir en la memòria oral, la microhistòria i el feminisme, amb un enfocament en les experiències de les dones treballadores de les fàbriques tèxtils de Catalunya, especialment en la indústria del Moianès.
La residència es desenvoluparà a l'espai de pensament crític i creació artística A Cobert, a Moià, del 22 d'abril al 20 de maig. Els artistes triats rebran una beca de 2.000 euros (impostos inclosos), allotjament gratuït, manutenció i suport artístic per a la producció d'obra, incloent-hi honoraris per a la mostra final.
Amb l'objectiu d'apropar-se i resignificar la història de les dones treballadores a les tèxtils, Teixir la Memòria destaca la importància de la microhistòria, posant el focus en les històries petites de la quotidianitat i col·lectius minoritzats. La convocatòria està oberta a propostes híbrides i interdisciplinàries, amb una atenció especial al treball experimental i territorial. Les sol·licituds es poden presentar des de l'11 de març fins al 30 de març de 2024.
La residència culminarà amb una exposició inaugurada el cap de setmana del 18-19 de maig, i els artistes seleccionats participaran activament en el cicle Converses KULT. Així mateix, la exposició anirà acompanyada d'activitats i dinamitzacions per a joves, famílies i adults. La resolució dels seleccionats es publicarà el 2 d'abril.
L'A Cobert de Moià presenta la convocatòria per a la residència becada «Teixir la Memòria»
Busca aprofundir en la memòria oral, la microhistòria i el feminisme, amb un enfocament en les dones treballadores de les fàbriques tèxtils
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de març de 2024 a les 12:51
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans La Biblioteca del Casino incorpora dotze treballs de recerca de batxillerat al seu fons local
-
Cultura i Mitjans Els municipis de l'oest del Bages impulsen el projecte comunitari Patrimoni Obert
-
Cultura i Mitjans El 6è Congrés Internacional de Geologia i Mineria Ambiental celebra a Súria les seves primeres sessions de treball
-
Cultura i Mitjans Santpedor restaura una col·lecció de 90 pergamins reials dels segles XIV al XVI
-
Cultura i Mitjans Navarcles arrenca el pla per protegir el seu patrimoni: visita exhaustiva per identificar els béns a conservar
-
Cultura i Mitjans Sallent dona el tret de sortida a les Enramades amb disset espais engalanats