Play Strindberg el clàssic teatral de F. Dürrenmatt es podrà veure aquest dijous, 22 de setembre a les 7 de la tarda, a la sala petita del Kursaal en una nova versió creada i dirigida pel manresà Joan Torrens i la companyia d'Els Carlins de Manresa.
El muntatge, interpretat per Àngels Torrens, Pere Font i el mateix Joan Torrens es va estrenar fa un any a Els Carlins. Narra la història de la l'Alicia, una anciana, malmesa i esfondrada actriu teatral, i l'Edgar, un capità d'artilleria frustrat i malalt. Els dos personatges lliuraran un duel psicològic com en un niu d'escurçons. Aquest enfrontament entre el matrimoni guanya intensitat quan apareix en Kurt, un cosí de l'Alicia. Tots tres viuran situacions patèticament gracioses i divertidament cruels. Ballaran junts una extravagant dansa de mort i destrucció.
L'any 1900, Strindberg va escriure Dansa de mort, una obra sobre els conflictes matrimonials infernals d'Alicia i Edgar que deriven cap a una degradació humana que només té la mort com a única solució per l'alliberament. El 1968 l'escriptor suís Dürrenmatt va voler incidir en la devastació d'aquest matrimoni revestint la història de tints irònics i humorístics que van convertir la tragèdia burgesa original de Strindberg en una comèdia grotesca sobre una tragèdia burgesa. Aquesta és la versió que veurem, adaptada per Joan Torrens.
Les entrades tenen un preu de 12 euros (10 euros amb descompte de Majors de 65 anys, amb Carnet Galliner i menors de 30 anys) i es poden comprar a les taquilles del Kursaal i per internet.
La companyia d'Els Carlins portarà dijous al Kursaal «Play Strindberg» de Dürrenmatt
El muntatge es podrà veure a la sala petita interpretat pels manresans Joan Torrens, Àngels Torrens i Pere Font
ARA A PORTADA
-
-
-
Saturn, més a prop que mai: el Bages ofereix l'oportunitat d'observar-lo en el seu millor moment Pere Fontanals
-
Així serà la nova U22, la lliga de les promeses dels clubs ACB que estrenarà el Baxi Manresa Pere Fontanals
-
El CB Navàs Viscola i el Manresa CBF enceten la Lliga Catalana com a primer repte de la temporada Pere Fontanals
Publicat el 20 de setembre de 2022 a les 21:15
Actualitzat el 20 de setembre de 2022 a les 21:21
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans La memòria històrica enceta els actes de la Diada a Súria
-
Cultura i Mitjans Viladordis tanca una Festa Major amb la participació més alta dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans Montserrat celebra el Mil·lenari amb un concert multitudinari del Liceu i l'Orfeó Català
-
Cultura i Mitjans El Parc de la Séquia inaugura un jardí d'insectes al Parc de l'Agulla
-
Cultura i Mitjans «El Pou de la gallina» omple el Casino amb un número dedicat a la Manresa del 1975
-
Cultura i Mitjans El MoMa Espai Cultural obre inscripcions per als tallers de tardor amb setze propostes