La llibreria Papasseit de la Plaça Gispert és l'espai que Joan Jordi Miralles ha escollit per a la presentació a Manresa del llibre de la seva darrera obra teatral, Els nens feliços (Editorial Males Herbes, 2016). Serà aquest dijous, 2 de juny, a les 8 del vespre.
Joan Jordi Miralles, nascut a Osca el 1977 però afincat a Manresa, és un dels més destacats novel·listes joves del país. A través d'una bibliografia excèntrica però coherent, Miralles ha sabut retratar l'angoixa del català contemporani, col·locant-lo en la tradició literària europea. Obres com la novel·la Una dona meravellosa (LaBreu edicions, 2014) o la peça teatral Això és Àustria (Premi de Teatre Mediterrani Pare Colom, Lleonard Muntaner, 2012) així ho avalen.
Ara acaba de publicar Els nens feliços, una peça teatral que narra la història d'un pare que es separa per tornar a ser fill i la d'uns avis que es veuen obligats a tornar a ser pares.
Una obra mordaç que frega l'absurd per escometre amb força contra l'eterna repetició del rols familiars, la hipocresia veïnal i l'egoisme humà. Un malson quotidià que desarma el lector amb la seva intel·ligència, el diverteix amb la seva acidesa i finalment el deixa fora de combat amb la seva contundència.
L'escriptor i traductor Jaume C. Pons-Alorda ha dit d'Els nens feliços: "Gràcies a Miralles, ens convertim en espectadors d'un esclat brutal, d'una broma eterna, d'una fina bomba de rellotgeria que impacta i que diverteix amb tonalitats d'inquietant surrealisme quotidià. La història mostra, descarnadament, la hipocresia de la societat catalana en un estat d'esplèndid apogeu".
Amb aquesta obra, l'Editorial Males Herbes, una de les més destacades del nou panorama editorial en català, estrena la col·lecció Petjades que busca la reivindicació del teatre com a gènere literari i que consolida Les Males Herbes com a editorial arriscada i clarament diferenciada en el seu catàleg.
La presentació d'Els nens feliços tindrà lloc el proper dijous 2 de juny a les 8 del vespre a la Llibreria Papasseit (Plaça Gispert 2, Manresa), que ja ha manifestat el suport a l'obra de Miralles dedicant-li diversos actes, i correrà a càrrec del filòleg i escriptor manresà Jordi Estrada. Autor i editors hi seran també presents, i l'actor Xavier Cots en llegirà alguns fragments.
							
																					
														
								ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Èxit del Gastrorecup a Manresa: 80 comensals i 1.600 euros per la Fundació del Convent de Santa Clara Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
- 
													
													
															  
Publicat el 30 de maig de 2016 a les 19:32
										Actualitzat el 30 de maig de 2016 a les 19:38
									
								Et pot interessar
- 
												 Cultura i Mitjans
												Obert el termini per ser monitor o monitora del Campi qui Jugui Cultura i Mitjans
												Obert el termini per ser monitor o monitora del Campi qui Jugui
- 
												 Cultura i Mitjans
												Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots Cultura i Mitjans
												Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots
- 
												 Cultura i Mitjans
												La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força Cultura i Mitjans
												La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força
- 
												 Cultura i Mitjans
												UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil Cultura i Mitjans
												UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil
- 
												 Cultura i Mitjans
												Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda Cultura i Mitjans
												Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda
- 
												 Cultura i Mitjans
												Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC Cultura i Mitjans
												Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC

 
															 
															 
															 
															 
															