"A l'inici de la pandèmia tothom deia que era una bona oportunitat per repensar moltes coses, però arribem al final i no hem repensat res". Així de contundent s'ha expressat l'antropòleg Jose Mansilla aquest dijous en una nova taula rodona de la Festa del Riu a l'Anònima amb d'un altre antropòleg de luxe, Manuel Delgado, conduïts per la periodista Laia Altarriba.
"Ser pessimista, escèptic i fins i tot cínic amb la món que vivim, però això no vol dir que haguem de ser apàtics", expressava Delgado, que feia baixar dels núvols qui assenyalava algun motiu per ser optimista. "No hi ha motius per no ser pessimista". "La desigualtat no és una conseqüència del sistema, n'és el seu principal fonament, el seu principal combustible", amb pandèmia i sense pandèmia..
Amb els cants de sirena sobre alternatives de vida, de consum per fer front al capitalisme, també Delgado no ha deixat la seva ironia. "Podem organitzar-nos en comunitat, tocar la guitarra o abraçar arbres, però això no és combatre el sistema, és fer veure que no existeix", ha advertit, tot indicant que "el capitalisme ni ho nota això, us diu empodereu-vos... però no molesteu".
"No s'han de buscar mesures per reduir la pobresa, cal prohibir-la, cal prohibir la desigualtat", han seguit durant l'acte que, com acostuma a passar amb aquests ponents, ha estat amè i fins i tot divertit.
La Festa del Riu es clourà aquest dissabte amb una jornada d'activitats i el concert de Xavi Sarrià.
[noticia]97669[/noticia]
[noticia]97619[/noticia]
«La desigualtat no és una conseqüència del sistema, n'és el seu principal fonament»
Els antropòlegs Manuel Delgado i Jose Mansilla analitzen les desigualtats amb la pandèmia en un nou acte de la Festa del Riu
ARA A PORTADA
-
El número 1 de la selectivitat del Bages de l'any passat es torna a examinar i encara treu més nota Pere Fontanals
-
El convent de les Caputxines ja és de Manresa: adéu a quatre segles de vida monàstica Pere Fontanals
-
El fiscal demana 40 anys de presó per l'acusat de matar la seva parella embarassada a Manresa Pere Fontanals
-
La Universitat Catalana d'Estiu a Manresa obre una edició centrada en els grans reptes del país Redacció
-
Publicat el
28 de maig de 2021 a
les 10:23
Actualitzat el
28 de maig de 2021 a les
18:07
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cal Gravat i Bufalvent celebraran les Festes d'Estiu amb revetlla, paella i espectacle
-
Cultura i Mitjans
La plaça Catalunya recuperarà la revetlla popular de Sant Joan amb sopar i música
-
Cultura i Mitjans
Manresa immortalitza Mercè Angla i Jaume Casacuberta en el nomenclàtor de la ciutat
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan 2026 al Bages: les millors revetlles, fogueres i activitats
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós reuneix experts per debatre el futur patrimonial de la Casa Figueras
-
Cultura i Mitjans
Un centenar de participants es reuneixen a Sant Joan en la Trobada de Lectura Fàcil
