"A l'inici de la pandèmia tothom deia que era una bona oportunitat per repensar moltes coses, però arribem al final i no hem repensat res". Així de contundent s'ha expressat l'antropòleg Jose Mansilla aquest dijous en una nova taula rodona de la Festa del Riu a l'Anònima amb d'un altre antropòleg de luxe, Manuel Delgado, conduïts per la periodista Laia Altarriba.
"Ser pessimista, escèptic i fins i tot cínic amb la món que vivim, però això no vol dir que haguem de ser apàtics", expressava Delgado, que feia baixar dels núvols qui assenyalava algun motiu per ser optimista. "No hi ha motius per no ser pessimista". "La desigualtat no és una conseqüència del sistema, n'és el seu principal fonament, el seu principal combustible", amb pandèmia i sense pandèmia..
Amb els cants de sirena sobre alternatives de vida, de consum per fer front al capitalisme, també Delgado no ha deixat la seva ironia. "Podem organitzar-nos en comunitat, tocar la guitarra o abraçar arbres, però això no és combatre el sistema, és fer veure que no existeix", ha advertit, tot indicant que "el capitalisme ni ho nota això, us diu empodereu-vos... però no molesteu".
"No s'han de buscar mesures per reduir la pobresa, cal prohibir-la, cal prohibir la desigualtat", han seguit durant l'acte que, com acostuma a passar amb aquests ponents, ha estat amè i fins i tot divertit.
La Festa del Riu es clourà aquest dissabte amb una jornada d'activitats i el concert de Xavi Sarrià.
[noticia]97669[/noticia]
[noticia]97619[/noticia]
«La desigualtat no és una conseqüència del sistema, n'és el seu principal fonament»
Cultura i Mitjans
Els antropòlegs Manuel Delgado i Jose Mansilla analitzen les desigualtats amb la pandèmia en un nou acte de la Festa del Riu
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
Publicat el
28 de maig de 2021 a
les 10:23
Actualitzat el
28 de maig de 2021 a les
18:07
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Els pobles de ponent del Bages converteixen en documental una de les seves joies, l'escola de Fonollosa
-
Cultura i Mitjans
El Coro Obre el Teló porta a Manresa un concert amb el Cor Incordis
-
Cultura i Mitjans
El Cineclub Manresa omple la tardor de cinema amb mirades femenines i òperes primes
-
Cultura i Mitjans
El 12è Concurs de Teatre Poble de Fals arrenca aquest diumenge amb «Adossats»
-
Cultura i Mitjans El Mujal viurà diumenge la Festa Major en honor de la Santa Creu
-
Cultura i Mitjans
Sant Vicenç celebrarà diumenge l'Aplec de Castellet amb cultura popular i folklore internacional
