Manresa ha viscut durant molts anys d'esquena al riu Cardener, un espai natural que l'Ajuntament de Manresa vol recuperar per als ciutadans a través de les millores que s'hi han fet però, també, a través d'esdeveniments com la Festa del Riu, celebrada aquest dissabte 2 de juny.
La festa ha aplegat diferents activitats desenvolupades a la riba del riu Cardener, entre el Pont Nou i la Fabrica dels Panyos. En el bosc de plataners que hi ha a tocar del Pont Nou s'hi ha pogut trobar, durant tot el dia, un servei de bar i diferents food trucks, a més a més, al llarg d'aquest tram, s'hi han anat fent tallers i activitats adreçades als infants i, majoritàriament, relacionades amb la natura. L'assistència durant tot el dia ha estat sostinguda, marcada per un ambient molt familiar, cap al vespre el públic s'ha incrementat molt amb el concert de "The Penguins", una formació musical que ha fet ballar i riure als assistents amb versions de cançons infantils catalanes. També, i com a continuïtat de la Festa del Riu, s'ha celebrat, al costat de la Fàbrica dels Panyos, la 3ª Mostra d'Economia Social i Solidària.
A falta de tancar la festa amb el concert de la Fundación Tony Manero, des de l'Ajuntament de Manresa, la regidora de Cultura i Joventut, Anna Crespo, i el regidor d'Entorn Natural, Pol Huguet, han valorat positivament la festa a partir del bon nombre de públic que s'ha desplaçat fins a la riba del Cardener. Pels dos regidors la bona acollida de la Festa del Riu demostra que aquest espai funciona i que, també, pot ser escenari d'altres d'actes, un lloc on la música o la cultura també hi poden ser presents amb normalitat. Els organitzadors han volgut destacar que la Festa del Riu ha servit perquè molt manresans descobrissin per primera vegada un espai que tenien a tocar però que, en canvi, els era desconegut. D'altra banda, també han destacat que les persones que han ofert les activitats de la festa s'han mostrat disposades a tornar-hi amb noves propostes per desenvolupar en aquest espai natural, un entorn situat al costat de l'àrea urbana de Manresa i amb un ampli aparcament a tocar. Finalment, per Crespo i Huguet, la proximitat entre la 3ª Mostra d'Economia Social i Solidària i la Festa del Riu ha estat positiva ja que s'ha produït un intercanvi entre els diferents públics que assistien als dos esdeveniments.
La Festa del Riu s'inspira en la Festa del Peix, celebrada l'any 1911 amb la intenció de repoblar de peixos el riu Cardener. La celebració d'aquest dissabte s'ha organitzat amb la intenció de donar nous usos a la riba del riu Cardener i també de fer descobrir a la ciutadania un espai natural
La Festa del Riu retroba Manresa amb el riu Cardener
Cultura i Mitjans
La festa ha aplegat diferents activitats desenvolupades a la riba del riu Cardener, entre el Pont Nou i la Fabrica dels Panyos
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
03 de juny de 2018 a
les 09:27
Actualitzat el
03 de juny de 2018 a les
19:13
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Principal de la Bisbal protagonitza una matinal sardanista a Callús aquest diumenge
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan de Vilatorrada s'immergeix en els aiguats de 1907 amb la 14a edició d'Embarrats
-
Cultura i Mitjans
Txema Rico i Manel Solé reparteixen abstracció i figuració pels centres cívics de Manresa
-
Cultura i Mitjans
FeMBlues recupera l'escena del blues a Manresa amb set concerts fins a l'abril de 2027
-
Cultura i Mitjans
«Tarsius» posa veu al suïcidi juvenil i obre un debat amb professionals de la salut
-
Cultura i Mitjans
Tot a punt per a la 29a Mediterrània que posarà l'accent en la participació a la cultura popular
