El projecte la Llançadora, la Xarxa de dansa d'arrel de la Catalunya Central, formada pels esbarts Sant Jordi de Gironella, Dansajove de Navàs i Vila de Sallent, va ser premiada dimarts passat per la Federació d'Ateneus de Catalunya durant la 34a Gala dels Premis Ateneu. La Llançadora va ser reconeguda pel seu espectacle Fiblades, que parla del llegat de les colònies tèxtils, en la categoria Foment de la Participació.
En total, la gala va lliurar dotze premis corresponents a cinc categories, a més del Premi Honorífic a la Corporació Catalana De Mitjans Audiovisuals (CMMA) com a reconeixement per la seva vocació de servei públic a tot el territori català i per tenir en compte l'essencialitat de les associacions socioculturals catalanes, especialment dels ateneus.
El president de la Federació d'Ateneus, Pep Morella, va obrir la gala felicitant a tots els ateneus que han presentat candidatura enguany, encoratjant també a tots aquells que no havien participat, ja que “podem fer projectes modestos, però en l'associacionisme no hi ha cap projecte petit, si ha remogut, com a mínim, el pensament d'una persona.“.
La 34a edició ha comptat amb una participació de 86 candidatures d'un total de 68 entitats, en una convocatòria que ha apostat especialment en el reconeixement de la participació juvenil a les entitats, a través del nou Premi Jove. Memorial Ricard Julià, creat en honor del membre de la junta directiva de la FAC, que es va vincular activament amb l'associacionisme juvenil català al llarg de la seva vida.
[naciomanresa]
La Llançadora rep un Premi Ateneus pel seu espectacle sobre el llegat fabril «Fiblades»
Cultura i Mitjans
La Xarxa de dansa d'arrel de la Catalunya Central està formada pels esbarts Sant Jordi de Gironella, Dansajove de Navàs i Vila de Sallent
ARA A PORTADA
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Seu de Manresa restaura el retaule del Sant Esperit, una de les grans joies del gòtic català Redacció
-
-
Economia Aigües Manresa tanca l'exercici 2025 amb 26,9 milions de facturació i una forta aposta digital Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
14 de desembre de 2023 a
les 10:58
Actualitzat el
14 de desembre de 2023 a les
11:05
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Sant Joan de Vilatorrada tanca amb milers de participants i un gran ambient
-
Cultura i Mitjans
El 7 de Tapes i 7 de Vins torna al Bosquet de Sant Fruitós amb gastronomia i vins de proximitat
-
Cultura i Mitjans
El Festival Test portarà 14 microespectacles a Artés, Avinyó i Gironella en la seva 11a edició
-
Cultura i Mitjans
La Coral Escriny culminarà la temporada amb una gira i dos concerts a Viena
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez i Electrobacasis, plats forts de la Festa Major de Sant Vicenç de Castellet
-
Cultura i Mitjans
Castelltallat oferirà un taller per aprendre a llegir el cel en un dels millors cels nocturns
