Manresa ha viscut aquest matí un ambient de Carnestoltes avançat ja que la festa s'ha celebrat una setmana abans respecte a la data oficial de celebració. La versió infantil d'aquesta festa ha omplert, com cada any, el centre de la ciutat de disbauxa i color.
L'edició d'enguany ha estat de nou multitudinària, es calcula que la participació ha estat al voltant d'unes 3000 persones, una assistència que s'ha aconseguit gràcies a la participació de les escoles manresanes i, també, d'altres entitats. Poc abans de començar la rua, les comparses que esperaven la sortida omplien tot el carrer d'Alfons XII des de la Plana de l'Om fins a la Plaça de la Reforma, a partir de quarts de dotze els diferents grups han començat a avançar pel carrer del Born, a la Plaça Sant Domènec els esperava la carrossa amb el Rei i la Reina de Carnestoltes. Els reis de la festa han estat un dels principals protagonistes de la rua i també de les novetats incorporades enguany ja que han estrenat vestuari i també una carrossa on no hi faltava el color i els motius més típics del Carnestoltes.
L'organització de la festa, encapçalada per l'Ajuntament de Manresa i Imagina't, cada any proposa una temàtica diferent de disfresses, en aquesta ocasió ha estat la música, per aquesta raó s'han pogut veure comparses amb disfresses de pianos, carillons, musics rockers o discos, entre d'altres. El seguici del Carnestoltes infantil s'ha desenvolupat en un ambient familiar on tant petits com grans s'han disfressat i han participat a la festa, el seguici ha estat amenitzat per diverses batucades, la Unió Músical del Bages i els gegants Rei de Bastos i la Puta d'Oros.
La rua, un cop ha arribat a la plaça Sant Domènec, ha avançat pel Passeig de Manresa i la prolongació Guimerà, al voltant de la una les comparses han anat arribant a la Plaça de la Música, allà s'ha fet la rebuda al Rei i Reina de Carnestoltes. Les autoritats de la festa han fet un parlament basat en la música, integrant diverses músiques conegudes en el seu discurs. La festa ha acabat amb l'entrega d'un diploma de participació a totes les comparses.
La musica protagonitza un Carnestoltes infantil de Manresa avançat
El reis de la festa han estrenat vestuari i carrossa
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de febrer de 2020 a
les 13:54
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Una quarantena de persones participen al Joc de Ciutat de la Llum
-
Cultura i Mitjans
José Manuel Aznar guanya el 51è Concurs de Pintura Ràpida de la Festa de l'Arròs de Sant Fruitós
-
Cultura i Mitjans
El Nexe s'omple per reivindicar la història del vi a Sant Fruitós
-
Cultura i Mitjans
La Buresa, símbol del Modernisme a Manresa, recupera la marca de catalanitat que va perdre durant el franquisme
-
Cultura i Mitjans
Santpedor viu un Carnestoltes multitudinari amb una rua lluïda i participada
-
Cultura i Mitjans
Manresa estrenarà una fira del llibre infantil i juvenil en català amb autors i tallers
