La pel·lícula Alcarràs, l'aclamada cinta de Carla Simón que va fer història a la 72a edició del Festival Internacional de Cinema de Berlín en aconseguir el màxim reconeixement del certamen, l'Ós d'Or, es podrà veure el proper diumenge 27 de novembre a 2/4 de 7 de la tarda al Teatre Casal Cultural de Sant Fruitós de Bages, en el marc del cicle de cinema Gaudí. El film també ha estat seleccionat en la carrera cap als Oscar, en la categoria de millor pel·lícula estrangera, el tercer projecte en català de tota la història que és preseleccionat pels guardons de Hollywood.
Alcarràs parla de la família Solé, qui durant més de vuitanta anys ha cultivat una gran extensió de camps de presseguers a Alcarràs, una petita localitat rural de Lleida. Amb la mort del propietari de les terres, el seu hereu les vol vendre i tota la família es reuneix per fer junts la que potser serà la darrera collita. Alcarràs mira d'una forma senzilla i honesta els vincles familiars, centrant-se en el llegat, la terra i les arrels.
En aquesta pel·lícula la directora i guionista Carla Simón ha apostat per actors no professionals que aporten personalitat i realisme al relat. Tot un repartiment de veïns de la zona que conviuen amb situacions similars a les del seu dia a dia.
Les entrades es poden comprar a partir de 3 euros en aquest enllaç.
El film Alcarràs forma part del catàleg de l'app de l'ONCE AudescMobile, un aplicatiu gratuït que permet a les persones amb discapacitat visual accedir a l'audiodescripció de les pel·lícules, des del seu dispositiu mòbil i així els facilita l'accessibilitat al contingut audiovisual. L'App, permet la reproducció de forma sincronitzada amb un vídeo en curs, independentment de la plataforma física sobre la qual s'emet.
La premiada «Alcarràs» de Carla Simón, arriba a Sant Fruitós
La projecció serà aquest diumenge en el marc del cicle de cinema Gaudí
ARA A PORTADA
-
El Consell Comarcal del Bages reclama inversions urgents a Rodalies i la gratuïtat de la C-16 Redacció
-
Arribar en tren a Terrassa passades les 10 de la nit i quedar-se tirat per falta d'autobusos Pere Fontanals
-
Resignació a l'estació de Rodalies de Manresa en el segon dia amb transport alternatiu a Terrassa Redacció
-
-
El Suprem ratifica l'any i mig de presó per a tres ultres per una agressió d'odi a independentistes de Balsareny Pere Fontanals
Publicat el 24 de novembre de 2022 a les 23:43
Actualitzat el 24 de novembre de 2022 a les 23:48
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Festa de la Llum, l'Aixada i la Transéquia presenten els cartells de les edicions 2026
-
Cultura i Mitjans
La Cur(s)a del Còlera i Mateu Peramiquel omplen de vida la Festa de Sant Sebastià a Súria
-
Cultura i Mitjans
Manresa lliurarà dimecres el 13è Premi Planes al documental de 3Cat «Et faran un home»
-
Cultura i Mitjans
Un centenar de persones descobreixen Can Figueras en una jornada de portes obertes
-
Cultura i Mitjans
Súria comença a commemorar el centenari de Magí Fàbrega amb una exposició
-
Cultura i Mitjans
El Museu de Manresa culmina l'adequació de la tercera planta per preservar el patrimoni
