La revetlla de la Seu ha portat l'ambient festiu de la nit de Sant Joan al voltant de la basílica gòtica, un esdeveniment que, en la seva segona edició, es pot dir que ja s'ha fet un lloc en la celebració de la nit de Sant Joan a Manresa. La primera revetlla es va celebrar l'any passat amb els mateixos organitzadors d'enguany, la Vermuteria Santa Rita, l'Espai Rubiralta i el Toni's, però el sopar va anar a càrrec del CDR. Aquest 2019, els tres locals n'han agafat tota la responsabilitat amb el suport de l'Ajuntament.
Una de les responsables de l'organització, Vicky Garcia, s'ha mostrat satisfeta per la bona assistència aconseguida fins al moment en un dia de molta competència, "la gent està venint malgrat el pont de Sant Joan, la coincidència amb la Patum de Berga i les ganes de platja". El sopar ha cobert les expectatives, s'han venut uns 230 tiquets per sopar, la previsió era vendre'n uns 200 i uns dies abans ja se n'havien venut uns 100 anticipadament. Garcia també ha volgut destacar la varietat d'edats dels assistents de la revetlla "hi ha un ambient molt intergeneracional i familiar, la revetlla dura del vespre a la matinada i cadascú pot triar l'horari que prefereixi"
La revetlla ha començat a escalfar motors a partir de les 8 del vespre, poc després ja hi ha hagut gent que s'ha anat encaminant cap al Parc de la Seu. La revetlla sense petards, situada a la Plaça Major, també ha generat un flux de circulació de famílies amb canalla cap a la Seu. Els plataners que s'aixequen al voltant de la basílica s'han guarnit amb cintes i bombetes que penjaven entre les branques, sobre la gespa s'hi han habilitat taules amb cadires i, també, una zona de chill out amb llençols estesos preparats per seure-hi o estirar-s'hi al damunt. En un costat del parc s'hi ha instal·lat la barra de begudes i l'escenari d'actuacions, a l'altre les brases i el punt de recollida del menjar. Al voltant de les nou del vespre s'ha anat formant una cua per recollir el sopar preparat per l'establiment les Quetes, la tria era fideuà mixta, fideuà vegana o graellada a la brasa, tot plegat complementat amb beguda, coca i cava. La gran majoria de taules s'han anat omplint al llarg del vespre de gent de totes les edats tot creant un ambient tranquil i familiar. Al voltant de les 12 de la nit ha començat el concert del grup The suncats Cover Band i a les dues era previst que s'iniciés el concert de Zàping Catalonia.
A falta de fer una valoració final cara a una propera edició, el desig dels organitzadors és poder allargar la revetlla en el mateix espai fins a les 6 de la matinada. Enguany l'autorització ha estat fins les 4 i la nit era previst acabar-la a la sala El Sielu. Més enllà dels detalls que puguin millorar l'esdeveniment, la intenció de l'organització es fer arrelar aquesta celebració i que Manresa torni a tenir la gran revetlla que va perdre fa uns anys, una celebració que pot comptar amb l'afegit de fer-se al Parc de la Seu, un espai emblemàtic de la ciutat.
La revetlla de la Seu es fa un lloc en la nit de Sant Joan
La celebració ha omplert d'ambient festiu els voltants de la basílica
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de juny de 2019 a les 13:50
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Campus Rock de Manresa reunirà joves músics amb tallers i concerts del 13 al 15 de març
-
Cultura i Mitjans
L'Abadia de Montserrat difon una felicitació nadalenca centrada en la llum i els infants
-
Cultura i Mitjans
El Mercat de Nadal de Fonollosa consolida l'aposta pel producte local malgrat la pluja
-
Cultura i Mitjans
L'Associació Memòria i Història de Manresa publica els documents de la censura de «Plácido»
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós de Bages dedicarà l'any 2026 a l'artista Pere Clapera Argelaguer
-
Cultura i Mitjans
El Concert de Nadal d'Ampans emociona el Kursaal i clou el seu 60è aniversari
