El passat 16 de març, 130 estudiants de batxillerat, d'alguns instituts de la Catalunya Central, van posar a prova els seus coneixements matemàtics en les proves Cangur, organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), fetes a l‘Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).
Aquestes proves, que es realitzen en l'àmbit mundial, es fan a la UPC Manresa des de l'any 2000 (amb una pausa durant la pandèmia), i sempre han comptat amb uns bons resultats. Aquests s'han conegut fa unes setmanes i la majoria dels premiats estan entre el 5% millors de Catalunya.
La UPC a Manresa ha volgut tornar a fer, com feia cada any abans de la pandèmia, un reconeixement als millors classificats amb una cerimònia d'entrega de premis als millors de cada curs (1r i 2n de batxillerat). Per fer-ho ha convidat també als millors classificats de centres de la seva àrea d'influència que tradicionalment feien les proves a la UPC Manresa, però que des de la pandèmia les fan al mateix institut o centres més propers.
Entre els premiats hi havia estudiants de l'Institut Alt Berguedà, de Bagà; l'Institut Guillem de Berguedà, de Berga; l'Institut de Puig-reig; l'Institut Sant Ramon, de Cardona; l'Escola Arrels II i l'Institut Francesc Ribalta, de Solsona; l'Institut Mig-Món, de Súria; l'Escola Diocesana, de Navàs; l'Institut Castellet, de Sant Vicenç de Castellet; l'Institut Llobregat, de Sallent; l'Institut Miquel Bosch i Jover, d'Artés; l'Institut d'Auró, de Santpedor; i dels instituts Lluís de Peguera, Pius Font i Quer, Cal Gravat, La Salle i Joviat, de Manresa.
La jornada, celebrada aquest dimarts, ha comptat amb la presència de Montse Alsina, presidenta de la SCM, i de Lluís Almor, membre de la Comissió Cangur de la SCM i coordinador de les seus del Bages, Berguedà i Osona, que van tancar la cerimònia.
Per part de la UPC Manresa, Rosa Giralt, sotsdirectora de Comunicació i Estudiantat, va conduir l'acte, i Pere Palà, director, va donar la benvinguda i el va presentar. Abans de l'entrega de premis, Josep Maria Rossell, responsable de les proves Cangur de matemàtiques a la UPC Manresa va fer la xerrada Curiositats de les probabilitats.
La UPC Manresa reconeix els millors classificats a les proves Cangur de matemàtiques
La majoria dels premiats estan entre el 5% millors de Catalunya
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de juny de 2023 a les 19:49
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria incorpora una col·lecció històrica gràcies a la donació de Manel Yagües
-
Cultura i Mitjans La Torre dels Comtals passa a mans públiques per salvar el patrimoni mil·lenari de Manresa
-
Cultura i Mitjans Publicat «El Llibre Vermell de Montserrat», un tresor únic de la música medieval revisat pel pare Gregori Estrada
-
Cultura i Mitjans Cineclub Manresa rep el Premi Nunes 2024 al millor fet cineclubista pel cicle Visuals
-
Cultura i Mitjans La Casa Museu Prat de la Riba de Castellterçol inicia un cicle de visites guiades
-
Cultura i Mitjans Sallent obre la Festa Major 2025 amb l'Esvalotada i el pregó del Club Natació ASFC