L'Ajuntament de Manresa iniciarà a partit de l'1 de març la recollida de sol·licituds per instal·lar parades de roses i llibres a la via pública per a la diada de Sant Jordi. Enguany es preveu recuperar la normalitat prèvia a la pandèmia sanitària. La Festa de Sant Jordi del 2019 no va ser possible celebrar-la en la seva data tradicional i va ser substituïda per una jornada cultural i festiva al juliol, i l'any passat sí que es va celebrar, però amb restriccions i parades limitades al Casino i Sant Domènec.
Els establiments destinats a la venda de llibres i flors, es podran col·locar davant mateix del seu establiment, o bé en el lloc pel qual disposin expressament d'autorització municipal. En el cas de les floristeries, la superfície màxima de les parades serà de 4 metres.
Les entitats, associacions, escoles, agrupacions i altres col·lectius, les quals han de desenvolupar la seva activitat a Manresa, es podran col·locar en el lloc que indiqui l'autorització municipal. En aquest cas, es permetrà la venda de roses, llibres i material divulgatiu, sempre que estigui relacionat amb temes propis de les entitats o associacions respectives. Les parades a les quals es refereix el punt anterior, no es podran situar davant de floristeries en el cas que venguin roses, ni davant de llibreries en cas que efectuïn la venda de llibres.
Els establiments que no tinguin llicència d'activitat expressa de floristeria o llibreria, no podran vendre ni flors ni llibres i únicament podran vendre productes pels quals tinguin llicència d'activitat i que tinguin relació directa amb la Diada (per exemple: galetes en forma de rosa, clips, ornaments, etc.). En aquest cas, a més, únicament es podran situar davant del seu establiment i la parada tindrà un superfície màxima de 4 metres.
Les parades que venguin llibre usat, s'ubicaran en un mateix emplaçament, que s'anunciarà un cop es determini. Igualment, s'informarà de la forma per la presentació de les sol·licituds.
Les sol·licituds (excepte aquelles per vendre llibre usat) es tramitaran a partir del dia 1 de març de 2022, a les oficines de la Policia Local (carrer del Bruc, 33), en horari de 8.30 a 14 hores (de dilluns a divendres) i el dilluns de 16 a 18 hores (en aquest cas caldrà cita prèvia).
La prioritat per triar lloc d'ubicació, vindrà marcada per l'ordre en la sol·licitud de la llicència, excepte en aquells supòsits en què s'indica de forma clara el lloc de la situació de la parada.
L'Ajuntament de Manresa obrirà l'1 de març el període de sol·licituds per a les parades per Sant Jordi
Enguany es preveu recuperar l'activitat anterior a la pandèmia, després de dos anys amb diverses limitacions
- Diada de Sant Jordi 2021 a Manresa -
- Aina Font Torra
ARA A PORTADA
-
L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Redacció
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
-
Detingut un home a Manresa per la presumpta violació d'una dona que li llogava una habitació Pere Fontanals
-
-
Publicat el 23 de febrer de 2022 a les 18:26
Actualitzat el 23 de febrer de 2022 a les 18:33
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots
-
Cultura i Mitjans
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força
-
Cultura i Mitjans
UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil
-
Cultura i Mitjans
Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda
-
Cultura i Mitjans
Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC
-
Cultura i Mitjans
La UPC Manresa combinarà ciència, robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència
