Aquest diumenge, 2 de desembre, l'Anònima de Manresa serà l'escenari d'un concert d'homenatge al fiscornaire i compositor Francesc Juanola, fill de Tortellà (la Garrotxa) però estretament vinculat a la ciutat (va ser un dels fundadors de la Principal del Bages i director musical de l'Esbart Manresà).
L'acte, impulsat pel Grup Sardanista Dintre el Bosc, l'Esbart Dansaires Manresans i l'Esbart Manresà de l'Agrupació Cultural del Bages, començarà a dos quarts d'una del migdia i comptarà amb les actuacions de totes tres entitats manresanes, que ballaran al ritme de la cobla Ciutat de Girona, que serà l'encarregada de posar-hi el toc musical. Tot plegat estarà acompanyat d'un vermut festiu. I és que la proposta, que porta per títol No val a badar (en al·lusió a una de les sardanes compostes pel mateix Juanola), s'emmarca en els actes del cinquantè aniversari de la seva mort.
La vetllada commemorativa pretén fer viatjar, als assistents, per l'obra del compositor (amb més de sis-centes sardanes, entre les quals en destaquen El pantà d'Oliana, Atractiva o El meu Jaumet), però també per la seva vida. És per això que, a banda de les cançons i danses que s'interpretaran, també s'instal·larà, a la mateixa Anònima, una exposició de fotos i objectes personals.
Les entrades per a prendre part en l'acte d'homenatge del reconegut fiscornaire tenen un preu de 10 euros si es compren de manera anticipada (a les taquilles del Kursaal) i de 13 si s'adquireixen, a l'Anònima, el mateix dia. En ambdós casos el preu inclou una consumició pel vermut.
L'Anònima acollirà, diumenge, un concert d'homenatge al músic i compositor Francesc Juanola
Cultura i Mitjans
Començarà a dos quarts d'una del migdia i s'emmarca dins dels actes celebrats pel cinquantè aniversari de la seva mort
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
26 de novembre de 2018 a
les 10:42
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Salvador de Guardiola prepara quatre dies de Festa Major amb música, teatre i tradició
-
Cultura i Mitjans
La música i l'èpica del setge de 1711 tornaran al Castell de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Una vuitantena d'actors preparen aquest estiu el muntatge participatiu d'«El retaule del flautista»
-
Cultura i Mitjans
Voilà! desembarca a Sant Fruitós amb tres dies de música i anuncia nous concerts a la tardor
-
Cultura i Mitjans
Mig miler de persones converteixen el Pla de Lluna al Camí Ignasià en l'edició més multitudinària
-
Cultura i Mitjans
Navàs viurà vuit dies de Festa Major amb Els Catarres i una àmplia oferta popular
