Aquest dijous al vespre s'ha donat a conèixer el veredicte del jurat de la 86a edició del Concurs d'Artistes Manresans 2016. La guanyadora ha estat Anna Cayuela per l'obra L'arbre del pensament que s'emporta un premi de 1.000 euros lliurat per l'Ajuntament de Manresa.
L'acte, que s'ha celebrat a l'Espai7 del Centre Cultural el Casino, en el marc de la Festa Major, ha comptat amb l'assistència de l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent; el tinent d'alcalde de Turisme i Festes, Joan Calmet; i la regidora de Cultura, Anna Crespo.
També els acompanyava la presidenta del Cercle Artístic de Manresa, M. Alba Comas, que ha llegit el veredicte en el qual, a més de la guanyadora, ha atorgat dos accèssits, el primer a Sofia Gómez Barroso pel treball No és un quadre i el segon a Neus Casasayas Mas per La Nit.
L'Espai7 s'ha omplert de públic en l'acte d'aquest vespre, que també ha servit per obrir l'exposició de les obres guardonades al certamen, que es podran veure en aquest espai fins al proper 11 de setembre, cada dia, de dimarts a diumenge, de 6 a 9 del vespre.
En els parlaments, tant l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, com la regidora de Cultura, Anna Crespo, s'han felicitat per la bona salut del certamen, que ja suma un total de 86 edicions, cosa que demostra l'interès de la ciutat per la creació artística. Igualment, han valorat positivament el fet que aquest any hagi estat possible tornar a dotar econòmicament el premi, amb 1.00 0euros, cosa que ha d'animar a mantenir el bon nivell de participació de cara a futures edicions.
El jurat del premi ha estat format per Ma Alba Comas i Closas, presidenta Cercle Artístic de Manresa; Eva Soto i Madrid, artista i dissenyadora de moda; Alèxia Lleonart i Pujol, professora d'art; Josep Morral i Inglès, professor i pintor; i Rosa Barbé i Jubert, secretària sense veu i sense vot.
ARA A PORTADA
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
-
Societat La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà Pere Fontanals
-
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
Publicat el
25 d’agost de 2016 a
les 20:17
Actualitzat el
25 d’agost de 2016 a les
20:26
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Principal de la Bisbal protagonitza una matinal sardanista a Callús aquest diumenge
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan de Vilatorrada s'immergeix en els aiguats de 1907 amb la 14a edició d'Embarrats
-
Cultura i Mitjans
Txema Rico i Manel Solé reparteixen abstracció i figuració pels centres cívics de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa
-
Cultura i Mitjans
FeMBlues recupera l'escena del blues a Manresa amb set concerts fins a l'abril de 2027
-
Cultura i Mitjans
Sara Roy: «Em preocupa que els temps foscos acabin afectant la cultura»
