L'Ernest Macià m'ho ha posat molt fàcil

Publicat el 19 de desembre de 2011 a les 00:00

Un d'aquests temes és el de la solidaritat viscuda aquestes darreres setmanes al teatre Kursaal. Reconec un punt d'admiració a Sor Lucia Caram i a la seva tasca, però en canvi, vist des de fora, el seu concert solidari -digne d'ocupar pàgines de revistes com l'Hola- se m'apareix com una escena en color de la pel·lícula Plàcido i la campanya 'Siente un pobre en su mesa'. Al final, sincerament, no sé com encarar el tema. Em passa com als Pastorets, mentre l'Àngel bo em diu una cosa a l'orella, el dimoni me'n diu el contrari a l'altra.

Davant d'aquests dubtes m'arriba la gran notícia: L'Ernest Macià, el meu col·lega de la premsa esportiva i company de pupitre al Nou Congost, rep al pati del Kursaal el premi a millor guió per a la Innocentada 2013. Fa temps que l'Ernest em va confessar que es presentaria a aquest concurs. Fa temps que em va dir que guanyar aquest premi seria com fer justícia a una història d'amor que va començar amb l'enamorament dels seus pares a la Innocetada dels anys 70 i el naixement de l'Ernest una dècada després. A més el seus progenitors, l'Enric i la Maria Dolors, són dos actors que han contribuït -i molt- a fer gran aquesta llegenda de la Innocentada teatral manresana.

I sé que l'Ernest és un extraordinari narrador de partits de bàsquet de Catalunya Ràdio, i sé que és molt bon periodista, i el reconec com un company de professió com pocs n'hi ha i com un enamorat de la seva ciutat. Però, sobre tot, sé que l'Ernest és molt bona persona, no ho pot dissimular, ho porta escrit a la seva mirada. I per això, aquest article que feia pujada, s'ha convertit en un camí de baixada. Perquè estic content. Molt content. Felicitats Ernest.
 
El que puc anar a veure
Abans de tancar l'any queden per veure al Kursaal dos clàssics de l'època. I el més interessant és que els dos clàssics són locals: per una banda la recuperació del Poema de Nadal amb interessant representació de l'Orfeó Manresà i el Casal Familiar Recreatiu i per l'altra la interpretació del concert de cap d'any per la Banda de a Unió Musical del Bages. Dos actes aptes per pair torrons. Tingueu molt bones festes!
 
L'AGENDA DEL KURSAAL
SALA GRAN
-Diumenge 25 de desembre. El Poema de Nadal. 15€ . 20.00h. Música.
-Diumenge 1 de gener. Concert de cap d'Any. 15€. 19.00h. Música.