La tradició de les Caramelles va començar, a Sant Vicenç de Castellet, l'any 1888 a través de la Societat Coral l'Estrella, entitat que formava part del moviment coral dels Cors de Clavé. Ara, 130 anys després, la tradició de les Caramelles continua ben viva a Sant Vicenç a través de la coral Nou Horitzó, de l'Associació Músical Castellet, i l'Esbart Dansaire Santvicentí, entitats hereves d'aquelles primeres Caramelles. D'altra banda, apart de l'aniversari de les Caramelles, enguany, l'Esbart Dansaire Santvicentí també celebra els seus 70 anys d'existència.
Com és costum els dos grup han fet les seves danses i cançons en diferents indrets del poble al llarg del matí però, a partir de la una, tots plegats s'han trobat a la plaça de l'Ajuntament per fer l'actuació final conjunta i, al mateix temps, celebrar l'aniversari de les Caramelles. Apart dels dos grups també s'hi ha afegit alguns antics caramellaires que, en aquesta ocasió, han volgut tornar a reviure la festa.
En la primera part de l'acte celebrat a la plaça de l'Ajuntament, l'Esbart Dansaire Santvicentí i la coral Nou Horitzó han mostrat al públic les cançons i danses que han preparat per aquesta Pasqua. La segona part de l'acte ha consistit en fer una cantada conjunta dels dos grups, els antics caramellaires i el públic, tots plegats han cantat Amanida Catalana, un variat de cançons populars del país, i Ball de Rams. Finalment, per tancar l'acte, tothom qui ho ha volgut ha ballat el Ball de Cascavells i la sardana Sant Vicenç finestral de Montserrat del compositor Jaume Cristau.
Les Caramelles de Sant Vicenç celebren 130 anys anys de vida
Cultura i Mitjans
Una cantada i ballada de caramellaires veterans i actuals tanquen l'aniversari
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
01 d’abril de 2018 a
les 17:35
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Cineclub Manresa omple la tardor de cinema amb mirades femenines i òperes primes
-
Cultura i Mitjans
El 12è Concurs de Teatre Poble de Fals arrenca aquest diumenge amb «Adossats»
-
Cultura i Mitjans El Mujal viurà diumenge la Festa Major en honor de la Santa Creu
-
Cultura i Mitjans
Sant Vicenç celebrarà diumenge l'Aplec de Castellet amb cultura popular i folklore internacional
-
Cultura i Mitjans
Manresa participarà en una gimcana digital europea sobre patrimoni industrial
-
Cultura i Mitjans
El Casino presenta la nova temporada d'exposicions i activitats fins a final d'any
