El Centre d'Estudis del Bages (CEB) ha organitzat aquest divendres i dissabte les XI Jornades de patrimoni dedicades a Preservar el patrimoni de les masies del Bages, amb la col·laboració del Parc de la Sèquia, l'Arxiu Comarcal del Bages, el COAC i el suport de l'Institut Ramon Muntaner.
Les jornades s'han celebrat a la Casa de la Culla amb l'assistència d'una seixantena de persones. Divendres va tenir lloc la conferència inaugural a càrrec de Llorenç Ferrer sobre el tema Desmitificant les masies, i aquest dissabte s'ha fet la jornada central, amb les xerrades de Raquel Valdenebro, Mireia Vila i Maria del Agua Cortés sobre Can Font de la Serra, La Culla i l'evolució dels espais interiors de les masies, respectivament. Ha clos la jornada una taula rodona sobre Viure en una masia avui amb la presència de pagesos i residents a masies; arquitectes i historiadors.
El proper dissabte 4 de febrer es tancaran les jornades amb la visita a dues masies de Castelltallat.
Un resum de les comunicacions d'aquestes jornades seran recollides en la revista Dovella del segon semestre d'enguany.
Les Jornades del Centre d'Estudis del Bages sobre les masies apleguen una seixantena de persones
El proper dissabte es portarà a terme la part més pràctica amb la visita guiada a dues masies de Castelltallat
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de gener de 2023 a les 18:49
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria incorpora una col·lecció històrica gràcies a la donació de Manel Yagües
-
Cultura i Mitjans La Torre dels Comtals passa a mans públiques per salvar el patrimoni mil·lenari de Manresa
-
Cultura i Mitjans Publicat «El Llibre Vermell de Montserrat», un tresor únic de la música medieval revisat pel pare Gregori Estrada
-
Cultura i Mitjans Cineclub Manresa rep el Premi Nunes 2024 al millor fet cineclubista pel cicle Visuals
-
Cultura i Mitjans La Casa Museu Prat de la Riba de Castellterçol inicia un cicle de visites guiades
-
Cultura i Mitjans Sallent obre la Festa Major 2025 amb l'Esvalotada i el pregó del Club Natació ASFC