Les Poues de la Ginebreda i Esplugues es poden visitar al Moianès. Foto: CdelM
Des de Setmana Santa fins al Pont de la Puríssima es pot visitar Esplugues, a Castellcir, i les Poues de la Ginebreda, a Castellterçol, recentment restaurats. La idea de l'Ecomuseu del Moianès és crear un museu-territori obert, en el propi lloc on es desenvolupa una activitat tradicional, integrada en el paisatge i l'entorn.
A Esplugues s'expliquen les tècniques que s'utilitzaven per l'aprofitament dels recursos vegetals del bosc: des de l'autosuficiència i la vida en una casa de pagès fins als sistemes de conservació dels aliments. Esplugues és una construcció molt especial i única al Moianès. La casa està construïda sota un bauma d'època troglodítica que li fa de teulada.
És obert els dissabtes de 12.00 a 14.00h del migdia. Visites concertades per a grups.
A Les Poues de la Ginebreda, inaugurades aquest passat mes de març, podreu conèixer com és una Poua de glaç, entrar-hi i notar totes les sensacions: foscor, humitat, fred... També coneixerem com es feia el gel i com es comercialitzava.
És obert els diumenges de 12.00 a 14.00h del migdia. Visites concertades per a grups.
Les Poues de la Ginebreda i Esplugues, per Setmana Santa al Moianès
Cultura i Mitjans
A Castellcir i Castellterçol
ARA A PORTADA
-
Economia Aigües de Manresa i Forum impulsen un projecte d'energies renovables en 108 habitatges públics Pere Fontanals
-
Economia ARaymond concentra a Sallent la seva activitat a l'Estat amb una nova planta de 15 milions d'euros ACN
-
Cultura i Mitjans El Festival Màgic tornarà dissabte a omplir el centre de Manresa d'espectacles i activitats Pere Fontanals
-
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
Publicat el
19 d’abril de 2011 a
les 19:10
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
«La flor de l'autopista» arriba a Artés amb una reflexió sobre la culpa i les decisions
-
Cultura i Mitjans
Els Carlins es prepara per a la final del Premi Jove de Microteatre
-
Cultura i Mitjans
Albert Velasco presentarà a Manresa el seu nou llibre sobre les pintures de Sixena
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós recupera L'Estoneta per practicar el català entre persones nouvingudes
-
Cultura i Mitjans
Santpedor commemora els deu anys de la recuperació del Correfoc de la Fira de Sant Miquel
-
Cultura i Mitjans
Monistrol de Calders acollirà les IV Jornades de Teatre de la Catalunya Central
