L'Homenatge a la Terra convertirà el plàstic generat en combustible

El Festival se celebrarà de dijous a diumenge a les Comes de Súria

Publicat el 03 de setembre de 2013 a les 18:16
El Festival Homenatge a la Terra, que se celebra del 5 al 8 de septembre a les Comes (Súria) convertirà tots els residus plàstics que es produeixin durant l'esdeveniment en combustible.
 
La teconologia que permet convertir un quilo de plàstic en un litre de combustible -gasolina, gasoil i querosè- no és una novetat, però fa poc que s'ha perfeccionat la tecnologia, i amb l'increment del consum de petroli i en el context de crisi actual, a Japó s'ha desenvolupat aquest sistema a uns nivells molt eficients i econòmicament viables.
 
Tot el plàstic que es generi durant el Festival Homenatge a la Terra es convertirà posteriorment en combustible gràcies a que es comptarà amb la presència de Miguel Ferrero, que recicla el seu plàstic i el dels seus familiars i amics amb una màquina que permet aquesta transformació i que posarà al servei de l'esdeveniment.
 
Els plàstics que la màquina transforma són els que en l'envàs tenen el número 2, 4, 5 o 6 dins d'un triangle en la base; o sigui el HPD, el polielilè, el polipropilè i el poliestrè. No són aptes les ampolles d'aigua, però sí els seus taps. Tampoc és apte el PVC.