En els últims anys, la feina de Manresa Film Comission ha portat a la ciutat un bon grapat de rodatges de prestigi, tant de sèries com de pel·lícules estatals i anuncis, tant per a plataformes com per a la gran pantalla. De fet, aquest 2021, l'Ajuntament porta recaptats més de 3 milions d'euros que han arribat directament dels permisos de produccions cinematogràfiques rodades a la ciutat.
Mai, però, un rodatge havia tingut el prestigi com el que aquest dijous ha protagonitzat la gravació d'unes seqüències a l'interior i a l'entorn del restaurant Maïami, transformat en Schmidt's Liquors, a la confluència de la muralla de Sant Francesc i el carrer Jaume I.
Liam Neeson (La Llista de Schindler) i el director Neil Jordan (The Crying Game, Oscar com a guionista), entre altres, han convertit Manresa en el Hollywood català durant aquest dijous pel rodatge de Marlowe, una adaptació de la popular pel·lícula Marlowe, detectiu molt privat, de 1969, que compta amb un repartiment que també inclou Jessica Lange o Diane Kruger, tot i que no han estat en el rodatge de Manresa.
El rodatge de Marlowe ha fet tallar al trànsit i al pas de vianants la muralla de Sant Francesc i el carrer Jaume I, i ha acumulat muntanyes de curiosos a l'entorn de la gravació, que no s'han volgut deixar perdre veure els seus ídols de la pantalla gran.
Uns 170 treballadors, entre la producció i els actors, han fet nit aquest dimecres a l'Anònima, instal·lats en unes luxoses Motor House que han necessitat de la Policia Local per entrar al pati de l'equipament municipal. Aquest dijous, l'Anònima també bullia d'activitat ja que ha acollit la zona de maquillatge, vestuari i utillatge de la pel·lícula.
El rodatge de Marlowe, cinema independent (Liam Neeson també n'és productor) amb actors de Hollywood també es rodarà a Sant Cugat del Vallès i S'Agaró.
Liam Neeson i el director Neil Jordan converteixen Manresa en el Hollywood català
El rodatge de "Marlowe" talla el centre comercial de la ciutat i acumula curiosos al voltant de la gravació
ARA A PORTADA
-
Estabilitzat l'incendi agrícola de Sant Fruitós després d'afectar camps prop de la C-25 Pere Fontanals
-
Els pressupostos del 2026 preveuen inversions clau en salut i infraestructures a la Catalunya Central Pere Fontanals
-
La Seu de Manresa s'incorpora a la Nit de les Esglésies, que manté l'Estany entre els espais participants Redacció
-
-
El grup municipal Nacionalista demana explicacions per l'asfaltatge de la plaça Neus Català Redacció
Publicat el
25 de novembre de 2021 a
les 17:35
Actualitzat el
25 de novembre de 2021 a les
18:13
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Mont Plans torna als escenaris d'Artés amb l'espectacle teatral «Sicalíptiques»
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal acollirà un assaig obert de l'òpera «Estètica i massacre» abans de l'estrena
-
Cultura i Mitjans
La Biblioteca del Casino acollirà l'exposició «Una granota salta» del taller Lletraguarits
-
Cultura i Mitjans
Cineclub Manresa clourà el seu 70è aniversari amb jazz i cinema a la Plana de l'Om
-
Cultura i Mitjans
La Rosaleda de Sant Fruitós obre el calendari de festes de barri amb deu dies d'activitats
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Santpedor tanca amb una elevada participació
