L'Orquestra Montsalvat es vesteix de llarg al Palau de la Música

Publicat el 08 de febrer de 2016 a les 15:30
Actualitzat el 08 de febrer de 2016 a les 15:33
La reaparició de l'Orquestra del Montsalvat impulsada pel manresà Oriol Pérez, va tenir lloc, aquest divendres, al Palau de la Música Catalana, dins la prestigiosa Temporada Palau 100/Constel.lació que impulsa el conegut equipament barceloní. Era, sense cap mena de dubte, una reaparició per la porta gran ja que aquest potent projecte orquestral historicista ho ha fet en la mateixa temporada on s'hi poden trobar noms com els de Daniel Barenboim, Jordi Savall, Anne-Sophie von Mutter o l'Ensemble Intercontemporain de Paris. Amb molt encert els responsables artístics del Palau han volgut que aquesta orquestra historicista estigués present en aquesta temporada amb un programa atractiu format per el Concert per a violí i orquestra en re major, opus 61 de Ludwig van Beethoven (1770-1827) i la Simfonia "Italiana" en la major, opus 90.

Sota la direcció d'Edmon Colomer i amb la presència del solista rus Sergey Malov, la primera part amb Beethoven fou una mostra de la capacitat concertant de la formació en acompanyar a un solista amb una complicitat curulla de bones intencions i assoliment de sonoritats sorprenents i poc habituals d'escoltar. Malov, per la seva banda, féu la seva presentació a Barcelona amb una versió imponent del concert beethovenià. 

El plat fort, però, va arribar a la segona part amb una versió viva i fulgurant de la Simfonia "Italiana" de Mendelssohn. Edmon Colomer va saber assolir un discurs sonor que, tanmateix, era la materialització musical de les impressions viscudes pel compositor d'Hamburg en el seu viatge a Itàlia. La Montsalvat va deixar una alta impressió a jutjar pels aplaudiments entusiastes del públic aplegat al Palau de la Música.