La reaparició de l'Orquestra del Montsalvat impulsada pel manresà Oriol Pérez, va tenir lloc, aquest divendres, al Palau de la Música Catalana, dins la prestigiosa Temporada Palau 100/Constel.lació que impulsa el conegut equipament barceloní. Era, sense cap mena de dubte, una reaparició per la porta gran ja que aquest potent projecte orquestral historicista ho ha fet en la mateixa temporada on s'hi poden trobar noms com els de Daniel Barenboim, Jordi Savall, Anne-Sophie von Mutter o l'Ensemble Intercontemporain de Paris. Amb molt encert els responsables artístics del Palau han volgut que aquesta orquestra historicista estigués present en aquesta temporada amb un programa atractiu format per el Concert per a violí i orquestra en re major, opus 61 de Ludwig van Beethoven (1770-1827) i la Simfonia "Italiana" en la major, opus 90.
Sota la direcció d'Edmon Colomer i amb la presència del solista rus Sergey Malov, la primera part amb Beethoven fou una mostra de la capacitat concertant de la formació en acompanyar a un solista amb una complicitat curulla de bones intencions i assoliment de sonoritats sorprenents i poc habituals d'escoltar. Malov, per la seva banda, féu la seva presentació a Barcelona amb una versió imponent del concert beethovenià.
El plat fort, però, va arribar a la segona part amb una versió viva i fulgurant de la Simfonia "Italiana" de Mendelssohn. Edmon Colomer va saber assolir un discurs sonor que, tanmateix, era la materialització musical de les impressions viscudes pel compositor d'Hamburg en el seu viatge a Itàlia. La Montsalvat va deixar una alta impressió a jutjar pels aplaudiments entusiastes del públic aplegat al Palau de la Música.
ARA A PORTADA
-
Política Lakshmi Roset atribueix a l'extrema dreta els comentaris masclistes per «dissuadir» les dones Pere Fontanals
-
Política Centenars de comentaris sexualitzats sobre la regidora de la CUP de Moià després d'un vídeo polític a les xarxes Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
-
-
Publicat el
08 de febrer de 2016 a
les 15:30
Actualitzat el
08 de febrer de 2016 a les
15:33
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major Alternativa d'Artés arriba a la 29a edició amb quatre dies de cultura i reivindicació
-
Cultura i Mitjans
El Castell de Focs i l'espectacle de drons de la Festa Major de Manresa en imatges
-
Cultura i Mitjans
Memòria.cat publica els curtmetratges de la Manresa desconeguda de cine després d'omplir la Plana de l'Om
-
Cultura i Mitjans
La caiguda del gegant Hereu marca una ballada de la imatgeria amb èxit de públic
-
Cultura i Mitjans
La Mostra del Correfoc de la Festa Major de Manresa en imatges
-
Cultura i Mitjans
El foc pren la plaça Major abans del gran Correfoc
