Els espectadors que van poder assistir a l'acte d'inauguració del Clam de l'any passat, als cinemes Bages Centre, podran presumir d'haver estat els primers de tot l'Estat en veure una pel·lícula -en aquest cas, un documental- que ha estat oscaritzat. A la cerimònia dels Oscar que s'ha celebrat aquest diumenge a Hollywwod -a la matinada a Catalunya- la proposta de Mstyslav Chernov 20 days in Mariupol s'ha endut l'estàtua com a Millor Documental.
20 days in Mariupol és un documental de 95 minuts que apropa l'espectador al conflicte armat entre Ucraïna i Rússia a través del testimoni de tres periodistes ucraïnesos que queden atrapats a la ciutat en qüestió. Dirigit pel videògraf, corresponsal militar, escriptor i fotoperiodista Mstyslav Chernov, un dels periodistes protagonistes del llarg, el film va estrenar-se al gener de 2023 durant el Festival de Sundance i va endur-se el Premi del Públic a Millor Documental. L'estrena estatal va tenir lloc als cinemes Bages Centre el passat mes d'octubre.
Una altra de les produccions premiades durant la gala dels Oscar, Anatomía de una caída, al Millor Guió Original, també va ser projectada al Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya en la programació de 2023.
L'Oscar al Millor Documental es va estrenar a Manresa el 2023 per a tot l'Estat
Cultura i Mitjans
"20 days in Mariupol" de Mstyslav Chernov va protagonitzar la inauguració de la passada edició del festival Clam
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans «Josephine», de Beth de Araújo, guanya el premi al millor llargmetratge del Clam 2026 Pere Fontanals
-
-
-
Política Sant Fruitós de Bages aprova unes ordenances fiscals amb una pujada general del 4,3% Pere Fontanals
-
Successos Manresa alerta d'un fort repunt de la delinqüència juvenil malgrat la baixada dels delictes Pere Fontanals
Publicat el
11 de març de 2024 a
les 15:26
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Feliu Sasserra recorda les bruixes executades al Serrat de les Forques
-
Cultura i Mitjans
«Sàpiens» presentarà a la Fàbrica Nova un reportatge sobre la vaga de 1946
-
Cultura i Mitjans
Moià obre el debat sobre el futur dels equipaments culturals amb la història d'El Casal
-
Cultura i Mitjans
Sant Andreu Salut impulsa una campanya per fomentar l'ús del català als seus centres
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós bateja el passeig de la Rosaleda amb el nom de la científica Josefina Castellví
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós estrena «Voilà! al Teatre» amb tributs a ABBA, Sabina i Adele
