Aquest dissabte, Manresa es convertirà en l'epicentre europeu de la música jove amb la celebració de la jornada de cloenda de la 15a edició del Festival Ritmiks. La ciutat rebrà prop de 3.000 joves músics procedents de divuit països, que oferiran un total de 93 concerts repartits en una desena d'escenaris ubicats al Centre Històric. Els concerts començaran a les 11 del matí i s'allargaran fins passades les 10 del vespre, en una jornada plena d'activitat cultural i oberta al públic. Totes les actuacions són gratuïtes.
Cloenda amb doble concert i acte institucional
Després de dues jornades prèvies celebrades a Vic i en altres municipis catalans, el festival culmina a Manresa amb una gran festa musical. La cloenda oficial tindrà lloc a partir de les 8 del vespre amb un acte institucional i dos concerts simultanis. A la plaça Major hi actuarà la Zebrass Marching Band, mentre que a la plaça Sant Domènec es podrà escoltar l'Orquestrina Trama. Aquesta doble proposta musical posarà punt final a una edició molt participada de Ritmiks, organitzada per l'Associació Catalana d'Escoles de Música (ACEM) amb el suport de l'Ajuntament de Manresa i l'Escola i Conservatori Municipal de Música.
Afectacions destacades al trànsit
Amb motiu de la celebració del festival, hi haurà diverses restriccions i talls de trànsit a la zona del Centre Històric. El carrer Infants, entre la carretera de Vic i la plaça Infants, romandrà tancat de 7 del matí a 1 de la nit. A més, es preveuen talls puntuals de 10 a 11 del matí i de 3 a 2/4 de 5 de la tarda per facilitar l'arribada dels autobusos dels participants, que faran parada a plaça Infants i carrer Apotecari.
També quedarà prohibit l'accés de vehicles de 5 de la tarda a 10 de la nit al carrer Sobrerroca des del carrer Joc de la Pilota i al tram entre plaça Europa i plaça Infants. En aquest horari, els vehicles que circulin pel carrer Sant Andreu es desviaran pels carrers Joc de la Pilota (amb sentit invertit), Dama i Llussà, per accedir a Puigterrà de Dalt.
Zones afectades i prohibicions d'estacionament
La circulació de vehicles quedarà restringida a diversos carrers i places del nucli antic, incloent:
- Carrer Infants
- Carrer Sobrerroca
- Passatge Amics
- Plaça Carme
- Carrer Carme
- Plaça Milcentenari
- Carrer Cap del Rec
- Plaça Major
- Carrer Baixada Pòpul
- Plaça Sant Ignasi Malalt
- Carrer Sant Miquel
Pel que fa a l'estacionament, quedarà prohibit a la Muralla del Carme i plaça Infants, en el tram comprès entre la carretera de Vic i la plaça Infants (zona blava i càrrega i descàrrega), i també al carrer Apotecari, entre el passeig del Riu i la Muralla de Sant Francesc.