Manresa se suma al Dia Internacional de la Dansa

La plaça de Sant Domènec i la plaça Gispert acolliran, aquest dissabte 7 de maig, diferents activitats amb l'objectiu d'apropar el món de la dansa a la ciutadania

Publicat el 04 de maig de 2011 a les 13:19

Actes del Dia de la Dansa de 2010. Foto: Àlex Gómez Ribera

Manresa commemorarà aquest dissabte dia 7 de maig el Dia Internacional de la Dansa. D'aquesta manera, la ciutat se suma un any més a una iniciativa que se celebra arreu del món pels volts del 29 d'abril amb l'objectiu d'apropar el món de la dansa a la ciutadania.

El programa de dissabte comptarà amb un seguit d'actuacions en què hi haurà representats diferents àmbits de la dansa. Per una banda, les escoles de dansa de la ciutat i la comarca oferiran una mostra del treball dels seus alumnes a la plaça Sant Domènec. Per l'altra, l'Esbart Manresà de l'Agrupació Cultural del Bages proposarà un taller de dansa d'arrel tradicional a la plaça Gispert.

Manresa i la comarca compten amb un seguit d'entitats lligades al món de la dansa des de diferents vessants: la dansa clàssica, la contemporània, el jazz i les danses populars. El programa que s'ha preparat amb motiu del Dia Internacional de la Dansa vol ser un reflex d'aquest ampli ventall i del compromís de les diferents entitats a l'hora de reivindicar el paper de la dansa en la vida cultural de la ciutat.

Així doncs, l'Ajuntament de Manresa, conjuntament amb l'Associació Bages Dansa i amb la col·laboració de l'Esbart Manresà de l'Agrupació Cultural del Bages, ha organitzat per aquest dissabte tallers i actuacions de dansa clàssica, jazz, contemporània i danses populars.

En aquest acte hi participaran escoles i grups de dansa de Manresa i tota la comarca:

  • Escola de dansa Roser, Manresa
  • Escola de dansa Maria Cinta, Súria
  • Escola de dansa Olga Roig, Manresa
  • Escola de dansa Julieta Soler, Manresa
  • Tot dansa, Sallent
  • Ballet jove, Manresa
  • Escola de dansa Margarita, Sant Vicenç de Castellet
  • Escola de dansa Grand Allegro, Santpedor
  • Escola Més K dansa, de Sant Vicenç de Castellet
  • Grup de ballet SES, de Navarcles

Horari

  • De 12 – 13.30h.: Actuació de grups infantils i juvenils de les escoles de dansa (plaça Sant Domènec)
  • 12h.: Taller de dansa d'arrel tradicional del Ball del Rossinyol i de La Bolangera de Manresa (plaça Gispert)
  • De 18 – 20h.: Actuació de grups d'alumnes grans de les escoles de dansa (plaça Sant Domènec)