El pianista i compositor Marco Mezquida, una de les figures més destacades de l'escena jazzística actual, ha estrenat aquest dissabte a la Fira Mediterrània de Manresa el seu darrer treball, Talismán, acompanyat del bateria Aleix Tobias i el violoncel·lista Martín Meléndez. Un disc que, per a Mezquida, enforteix el trio, amb qui ja és el segon treball que publica. Amb Talismán, Mezquida vol donar "una mica d'alegria i vitalitat al món" amb aquestes cançons que, per a ell, són "com talismans".
Es tracta del disc més personal de Mezquida, un àlbum que beu de molts estils, amb empremta de la música tradicional de la península ibèrica, però també sons mediterranis, aires turcs, zamba argentina, música contemporània, ritmes llatins i urbans.
Marco Mezquida ha presentat el seu darrer treball en una Fira Mediterrània del tot atípica i marcada per la covid-19. Una 23a edició que ha decidit mantenir els espectacles en viu, però això sí, sense bars, ni restaurants ni tampoc espectacles de carrer, que són part de l'essència de la Mediterrània.
El certamen, doncs, ha hagut de reduir el nombre d'espectadors i actuacions, distribuïdes en sis dies per garantir les mesures de seguretat. A més, la mascareta és obligatòria en tots els espectacles, es respecta la distància en les cues d'entrada i l'organització facilita gel per netejar-se les mans. En total, hi participaran 56 companyies que faran 46 espectacles en viu, a 13 espais diferents.
[noticia]93638[/noticia]
[noticia]93640[/noticia]
[noticia]93630[/noticia]
[noticia]93625[/noticia]
[noticia]93615[/noticia]
Marco Mezquida presenta el seu darrer disc, «Talismán», a la Fira Mediterrània
Cultura i Mitjans
El músic menorquí ha estat acompanyat del bateria Aleix Tobias i el violoncel·lista Martín Meléndez
ARA A PORTADA
-
Política El nou pla ferroviari ajorna fins al 2040 els semidirectes de Manresa i desferma una allau de crítiques Pere Fontanals
-
Societat La Festa Intercultural reunirà aquest dissabte a Manresa la diversitat de 118 nacionalitats Redacció
-
Societat Manresa aporta 6.000 euros per ajudar les víctimes dels terratrèmols que han afectat Veneçuela Redacció
-
Cultura i Mitjans El Bages rebrà prop de 2,7 milions de la Diputació per restaurar patrimoni arquitectònic Redacció
-
Cultura i Mitjans Santiago Sierra i Mónica Rikić encapçalen l'Ex Abrupto més ambiciós que ha acollit Moià Pere Fontanals
Publicat el
17 d’octubre de 2020 a
les 22:13
Actualitzat el
17 d’octubre de 2020 a les
22:20
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Santpedor recupera les Enramades del nucli antic amb un cap de setmana de festa popular
-
Cultura i Mitjans
El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027
-
Cultura i Mitjans
Castellcir estrena amb èxit la primera Trobada de Cultura Popular del Moianès
-
Cultura i Mitjans
La Seu de Manresa restaura el retaule del Sant Esperit, una de les grans joies del gòtic català
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Sant Joan de Vilatorrada tanca amb milers de participants i un gran ambient
-
Cultura i Mitjans
El 7 de Tapes i 7 de Vins torna al Bosquet de Sant Fruitós amb gastronomia i vins de proximitat
