El web Memòria.cat ha afegit el testimoni de tres biberons al seu apartat Bagencs de la Lleva del Biberó, que va ser presentat el passat 13 de desembre i que reunia 9 memòries de biberons de la comarca del Bages.
Les noves incorporacions són de tres biberons manresans: Santiago Martínez Martínez, Antoni Quintana Torres i Ramon Rodríguez Hernández.
Santiago Martínez Martínez, de Castejón, Navarra. Militant sindicalista, escrivia opinió política al diari UGT. Diari dels Sindicats de Manresa i comarca, visqué el daltabaix de la Sierra de Trapera on van morir uns 8.000 combatents. Fou cap d'estació de la RENFE a Manresa.
Antoni Quintana Torres, de Capellades i manresà d'adopció, impulsor i president de l'Agrupació de Supervivents de la Lleva del Biberó-41. Fotògraf i periodista.
Ramon Rodríguez Hernández, de Cebreros, Àvila, arribà a Manresa el 1936. Participà a les ofensives del front del Segre i en el cap de pont de Serós. Treballà a les fàbriques de cal Pere Parera i a la Maquinària Industrial.
Les nou memòries publicades inicialment en el web són les d'Ignasi Casanova Corderroure, Àngel Espinalt Vilà, Rafael Feliu Boixadors, Joan Baptista García Argüelles, Jaume Navarro Torras, Isidre Parcerisas Subirana, Miquel Serra Obradors, Francesc Terra Busquet i Ferran Torrescasana Oliva.
El conjunt d'aquestes dotze memòries constitueixen un testimoni valuosíssim d'aquells joves que van ser cridats a files als 17 anys. La narració en primera persona de les seves vivències són d'un gran interès històric i humà.
Memòria.cat publica el testimoni de tres «biberons» més al seu web sobre els bagencs a la Lleva del Biberó
Cultura i Mitjans
Amb aquestes, són un total de dotze memòries les que es poden consultar
ARA A PORTADA
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
Successos La pudor de cremat que s'ha notat al Bages prové de l'incendi de la Franja de Ponent Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Seu de Manresa restaura el retaule del Sant Esperit, una de les grans joies del gòtic català Redacció
-
Publicat el
03 de març de 2020 a
les 14:39
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Sant Joan de Vilatorrada tanca amb milers de participants i un gran ambient
-
Cultura i Mitjans
El 7 de Tapes i 7 de Vins torna al Bosquet de Sant Fruitós amb gastronomia i vins de proximitat
-
Cultura i Mitjans
El Festival Test portarà 14 microespectacles a Artés, Avinyó i Gironella en la seva 11a edició
-
Cultura i Mitjans
La Coral Escriny culminarà la temporada amb una gira i dos concerts a Viena
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez i Electrobacasis, plats forts de la Festa Major de Sant Vicenç de Castellet
-
Cultura i Mitjans
Castelltallat oferirà un taller per aprendre a llegir el cel en un dels millors cels nocturns
