Miquel Gil feia vuit anys que no publicava disc nou, el treball que ha posat fi a aquesta pausa ha estat Geometries, la Fira Mediterrània ha estat, aquest dissabte a la nit, l'aparador de presentació d'aquesta nova fita musical.
La veu inconfusible de Gil, profunda i plena de sentiment, ha ressonat amb força al Teatre Conservatori amb un repertori de cançons contemporànies i tradicionals interpretades amb una instrumentació i estil que ens transporten cap als sons més autèntics de la musica d'arrel valenciana. El cantador s'ha envoltat de cinc músics més que han tocat instruments com la bandúrria , la guitarra flamenca o el llaüt, entre d'altres, aquest conjunt ha potenciat el regust tradicional que acompanya habitualment Miquel Gil. El concert ha començat el concert amb Rosa de paper, basada en un poema del valencià Vicent Andrés Estellés on es parla de les publicacions clandestines que circulaven durant la dictadura del general Franco, per Miquel Gil aquest poema "és més actual que mai en una època en que la llibertat d'expressió està amenaçada". El valencià s'ha servit diverses vegades de les lletres d'Estellés durant el concert a qui a qualificat com "el millor poeta valencià des d'Ausias March", Cançó de Bressol o Hotel París han estat altres peces basades en la seva obra poètica.
Els poetes són, per Miquel Gil, una inspiració recurrent, o "reincident" com diu ell mateix, no només els valencians, també els catalans amb l'exemple d'Enric Casasses, amb cançons basades en poemes seus com Llei horària o L'amor és Déu en barca.
L'univers musical de Miquel Gil ha viatjat per cançons noves, que formen part del disc Geometries, i composicions d'altres treballs, també per versions com la celebrada Homenatge a Teresa d'Ovidi Montllor. El concert s'ha tancat, tal com havia començat, amb referències a l'actualitat política del moment, ho ha fet amb Terra, una cançó, feta a partir d'un poema de la valenciana Imma Máñez, que va compondre en veure les imatges del referèndum de l'1 d'octubre.
El concert ha tingut el seu bis amb la cançó Primavera, Miquel Gil ha demostrat, un cop més, que la seva personalitat musical, basada en una visió contemporània i renovada del cantador tradicional valencià, es manté intacta.
Miquel Gil traça noves geometries entre la tradició i la modernitat
El cantador valencià ha presentat ha actuat aquest dissabte a la Fira Mediterrània
ARA A PORTADA
-
-
Les milicianes del Bages: Memòria.cat recupera les 16 dones que van anar al front el 1936 Pere Fontanals
-
Eurecat Manresa identifica fins al 35,5% de materials dels equips ERA aptes per reciclar Pere Fontanals
-
La CUP exigeix a l'Ajuntament de Santpedor que intervingui davant el tancament de Marelli Pere Fontanals
-
Althaia impulsa sistemes intel·ligents d'insulina per millorar el control de la diabetis tipus 1 Pere Fontanals
Publicat el 13 d’octubre de 2019 a les 16:27
Actualitzat el 13 d’octubre de 2019 a les 16:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa obre la convocatòria del Premi de Dibuix i Gravat Joan Vilanova, dotat amb 3.000 euros
-
Cultura i Mitjans
El Geoparc de la Catalunya Central defineix amb docents el seu nou Pla Estratègic Educatiu
-
Cultura i Mitjans
El rodatge de «Las vidas posibles de mi madre» aterra a Manresa abans de viatjar a Luxemburg i París
-
Cultura i Mitjans
S'obre el procés per adherir-se a les medalles al mèrit cultural a Joan Morros i Francesc Comas
-
Cultura i Mitjans
El COAC presentarà «Les muntanyes del carbó», un viatge pel passat miner i industrial del Llobregat
-
Cultura i Mitjans
La Cambra de Comerç i Parcir editen «Bages: territori original», un llibre per projectar la comarca al món
