La poetessa de Puig-reig Montserrat Butxaca presentarà aquest dijous a la Llibreria Papasseit de Manresa el recull Presagis, amb el que va guanyar el Premi Mallorca de Poesia. L'autora dialogarà amb Joan Villaplana en un acte que començarà a les 7 de la tarda
La conversa versarà sobre com el pensament poètic, la capacitat visionària i l'art tenen la capacitat de tractar qüestions humanes fonamentals com l'existència, la mort i l'espiritualitat a través de l'acte creatiu –l'escriptura i la paraula, en aquest cas– qüestions centrals d'aquest poemari. La capacitat d'obertura present en aquesta poesia invitarà als assistents a ser-ne partícips al llarg de la lectura, anàlisi i debat que es durà a terme.
Montserrat Butxaca (Puig-reig, 1962) és una poeta amb deu poemaris publicats, per citar-ne alguns: Dunes de safrà, Versos de sal, Angle de deriva, La casa de la vida, Jardins d'hivern o Amfíbia. També ha participat en publicacions col·lectives i alguns dels seus poemes han estat musicats per Jordi Vilaprinyó, M. Rosa Ribas Monné o Teresa Borràs.
Ha obtingut nombrosos premis literaris com: Pare Colom, Ramon Comas i Maduell, Bernat Vidal i Tomàs, Jordi Pàmias, Jacint Verdaguer, Betúlia (Memorial Carme Guasch) i aquest darrer Premi Mallorca de Creació Literària.
Presagis, el seu darrer poemari, va ser guardonat amb el Premi Mallorca de Creació Literària 2022, en la modalitat de poesia. El jurat en va valorar especialment "el joc de construcció de les paraules i la bona elaboració de les imatges".
Com descriu Laura Gimeno Pahissa al pròleg: "Per a tots aquells i aquelles que coneixeu l'obra de la Montserrat Butxaca, aquesta col·lecció us permetrà endinsar-vos més profundament no només en la seva evolució artística sinó també la dona darrere la creadora, ja que aquest és un dels seus volums més personals. Per als que teniu el privilegi de descobrir-la per primera vegada, cal advertir-vos que esteu a punt d'aventurar-vos en un món de pura passió, força i duresa però també d'una gran bellesa, d'una profunda humanitat (i veritat) amagada en uns versos sovint ferotges".
L'acte, emmarcat en el cicle de vespres literaris, tindrà lloc a la Llibreria Papasseit (Carrer Barcelona, 25. Manresa), el dijous 25 de maig a les 7 del vespre. Serà, com sempre d'entrada gratuïta i oberta a tothom.
Montserrat Butxaca presentarà a la Papasseit, «Presagis», Premi Mallorca de Poesia
L'autora de Puig-reig dialogarà amb Joan Villaplana, dijous, en el marc del cicle Vespres literaris
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 24 de maig de 2023 a les 20:50
Actualitzat el 24 de maig de 2023 a les 21:07
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives