La Taula de les Arts Visuals de la Catalunya Central (TAVCC) convoca la cinquena edició del Contemporanis, un projecte que busca la promoció de l'art contemporani més emergent del seu territori d'influència. Els candidats podran presentar les seves propostes des del 6 de desembre fins el 10 de gener de 2024 de forma telemàtica a aquest web.
Les propostes seleccionades es mostraran a l'Espai Plana de l'Om de Manresa durant els mesos de març, maig i novembre de 2024 i, en una mostra col·lectiva, a la sala d'exposicions de Can Puget de Manlleu durant el mes de desembre de 2024.
L'edició 2024 serà la sisena de Contemporanis, un programa expositiu de la Taula de les Arts Visuals de la Catalunya Central (TAVCC) que busca recuperar l'esperit originari de la Sala de la Plana de l'Om de Manresa, oferint l'oportunitat a joves creadors d'exposar les seves obres i donant resposta a una de les mancances més visibles de l'entrellat cultural manresà: l'absència d'un programa dedicat a l'art contemporani.
El projecte, nascut l'any 2019 en col·laboració amb l'Ajuntament de Manresa i que actualment compta també amb el suport de l'Ajuntament de Manlleu i la Fundació Ars Garriga Mir, es basa en una convocatòria oberta i una posterior valoració d'un jurat per a la selecció de tres projectes anuals que seran exposats els mesos de març, maig i novembre a l'emblemàtica sala manresana.
Com a novetat, aquest any la convocatòria inclou també una itinerància expositiva a la Sala d'Exposicions de Can Puget, a Manlleu. La mostra col·lectiva, que durà el nom de Contemporanis i inclourà les tres propostes seleccionades de la convocatòria 2024 es durà a terme durant el mes de desembre de 2024.
La convocatòria està adreçada a artistes joves o emergents que tinguin una relació directa o indirecta amb la Catalunya Central (comarques de l'Anoia, el Bages, el Berguedà, el Moianès, l'Osona i el Solsonès).
La selecció dels projectes guanyadors es durà a terme per un jurat especialitzat i independent, seguint les bases i els seus coneixements en l'àmbit de les arts visuals. Aquest jurat estarà format per un representant del sector provinent de cadascuna de les comarques de la Catalunya Central, així com un membre representant de la TAVCC.
Els tres projectes seleccionats rebran una dotació econòmica de 1.000 euros per a l'elaboració del projecte i s'exposaran durant els mesos de març, maig i novembre de 2024 a l'Espai Plana de l'Om de Manresa i, de forma col·lectiva, el mes de desembre de 2024 a la sala d'exposicions de Can Puget de Manlleu.
Oberta la convocatòria del projecte Contemporanis 2024 de la TAVCC
Cultura i Mitjans
Els candidats podran presentar les seves propostes des del 6 de desembre fins el 10 de gener de 2024
ARA A PORTADA
-
Política Lakshmi Roset atribueix a l'extrema dreta els comentaris masclistes per «dissuadir» les dones Pere Fontanals
-
Política Centenars de comentaris sexualitzats sobre la regidora de la CUP de Moià després d'un vídeo polític a les xarxes Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Cardona reivindica els seus orígens en una Festa Major amb més de quaranta actes Pere Fontanals
-
Política Denuncien davant la Guàrdia Urbana de Manresa un mural de la Festa Major Alternativa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
Publicat el
04 de desembre de 2023 a
les 17:01
Actualitzat el
04 de desembre de 2023 a les
17:12
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major Alternativa d'Artés arriba a la 29a edició amb quatre dies de cultura i reivindicació
-
Cultura i Mitjans
El Castell de Focs i l'espectacle de drons de la Festa Major de Manresa en imatges
-
Cultura i Mitjans
Sílvia Orriols crema durant la Festa Major Alternativa de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Salma Kriouar i Aleix Farré, nous pubilla i hereu de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Memòria.cat publica els curtmetratges de la Manresa desconeguda de cine després d'omplir la Plana de l'Om
-
Cultura i Mitjans
La caiguda del gegant Hereu marca una ballada de la imatgeria amb èxit de públic
