Catalonia Sacra proposa per al dissabte 25 de setembre una visita adreçada a tota la família per conèixer secrets i aventures del monestir de Santa Maria de l'Estany i de les persones que el van crear. Pensada per al públic familiar, aquesta activitat guiada començarà a 2/4 de 6 de la tarda i serà conduïda per Jordi Colom. S'ha obert la inscripció per aquesta primera visita familiar al monestir del Moianès.
El monestir de l'Estany té més de 900 anys de vida. Al llarg dels segles ha viscut històries de tots colors: ha tingut moments d'esplendor, i ha viscut tragèdies humanes i naturals de diferents menes. Històries grans i històries petites que han quedat, totes elles, reflectides en les pedres que encara avui podem contemplar. Aquesta primera visita familiar que Catalonia Sacra proposa a aquest monestir vol fer-ne unes pinzellades. A través de fets i curiositats, grans i petits podran conèixer el monestir.
Ubicat en un indret privilegiat, el 1080 s'establí en aquest punt una petita comunitat de canonges per viure seguint la Regla de Sant Agustí. Aquesta comunitat fructificà, i amb el temps, en el lloc de la petita primera església construí un seguit d'edificis que demostren la seva esplendor. Del monestir medieval en resten l'església, les sales del museu i, sobretot, l'extraordinari claustre romànic, una joia de l'escultura religiosa de nivell internacional.
Oberta la inscripció per a la visita familiar al monestir de l'Estany
Aquesta activitat pensada per a pares i fills es farà el dissabte 25 de setembre
ARA A PORTADA
-
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
-
-
Els Comuns lliguen millores per a la Residència de la Font en el pacte de pressupostos Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa se suma a la petició de la Creu de Sant Jordi per a Joan Morros Pere Fontanals
Publicat el
15 de setembre de 2021 a
les 15:14
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
«Volem transmetre el bosc amb una mossegada»: els secrets del mètode Joviat per formar els pastissers del futur
-
Cultura i Mitjans
Castellbell proposarà a Manresa que la Flor de Sol formi part de la Festa de la Llum
-
Cultura i Mitjans
Robirosa defensa el valor de la cultura en el periodisme esportiu a Manresa
-
Cultura i Mitjans
«Al bosc vermell, un cavall fuig» de Marta Soldado guanya el 26è Premi Amat-Piniella
-
Cultura i Mitjans
Una quarantena de persones participen al Joc de Ciutat de la Llum
-
Cultura i Mitjans
Jaume Duch visita Eurecat a Manresa i destaca el seu paper en la sobirania tecnològica europea
