Un nom de dona, Vega, és el títol que les artistes Paula Grande i Anna Ferrer han escollit per al seu àlbum en comú, un disc que inclou deu cançons de tradició oral i que explora el rol de les dones en els últims dos segles. La cuina, les feines de la llar, la religió, la sexualitat i la maternitat són alguns dels àmbits reservats a la dona. Les cançons de Vega parlen d'això, però Grande i Ferrer les han adaptat sense complexes, barrejant música electrònica a ritmes llatins o rap, però mantenint sempre la lletra i melodia originals. El disc de Paula Grande i Anna Ferrer és el segon volum del projecte Càntut, i veurà la llum el 13 de novembre. De moment, aquest dissabte l'han presentat en primícia a la Fira Mediterrània de Manresa.
La clàssica cançó Caterineta, que parla del cas d'un pare que mata la seva filla perquè se'n vol anar a ballar, és una de les deu cançons que s'inclouen en l'àlbum Vega (Bankrobber 2020). La versió de Paula Grande i Anna Ferrer afegeix dramatisme a una cançó originalment alegre, que s'ha transmès de generació en generació. En d'altres cançons però, la única sortida ha estat la paròdia per tal de ridiculitzar el grau de sexisme que s'inclou en algunes lletres.
Acompanyades per Vic Moliner al contrabaix i els pedals, Paula Vegas als teclats i els sintetitzadors, i Juan Rodríguez Berbín a la percussió, Paula Grande i Anna Ferrer presenten una proposta única que enllaça tradició i modernitat; un pont entre el passat i el present que mescla instruments tradicionals amb música llatina, rap o electrònica, apropant el folklore català a l'escena musical actual.
L'àlbum de Paula Grande i Anna Ferrer forma part del projecte Càntut, que va néixer l'any 2012 per recollir i donar difusió a tot un seguit de música popular i tradicional. L'objectiu és donar una nova vida a unes cançons i un repertori que formen part de la cultura catalana.
Vega és una de les estrenes absolutes que presenta la Mediterrània en la seva 23a edició. El certamen ha hagut de reduir el nombre d'espectadors i actuacions, distribuïdes en sis dies per garantir les mesures de seguretat. A més, la mascareta és obligatòria en tots els espectacles, es respecta la distància en les cues d'entrada i l'organització facilita gel per netejar-se les mans. En total, fins diumenge, hi participaran 56 companyies que faran 46 espectacles en viu, a 13 espais diferents.
[noticia]93638[/noticia]
[noticia]93630[/noticia]
[noticia]93625[/noticia]
[noticia]93615[/noticia]
[noticia]93599[/noticia]
Paula Grande i Anna Ferrer exploren el rol de la dona a través del repertori tradicional
Han presentat en primícia a la Fira Mediterrània "Vega", el segon àlbum del projecte Càntut
ARA A PORTADA
-
Vaga massiva de mestres al Bages amb talls a la C-55 i protesta als Serveis d'Educació Pere Fontanals
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
Vídeos: seqüència prèvia a la detenció durant el ple de Santpedor amb Aliança Catalana Pere Fontanals
-
La presa de possessió del regidor d'Aliança Catalana a Santpedor acaba amb un detingut Pere Fontanals
-
Publicat el
17 d’octubre de 2020 a
les 19:37
Actualitzat el
17 d’octubre de 2020 a les
19:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Consell Comarcal suma 53 adhesions a la campanya per reforçar el català al comerç
-
Cultura i Mitjans
Les biblioteques impulsen un taller per recuperar la memòria de la Manresa d'abans
-
Cultura i Mitjans
Joan Maria Rigat i Júlia Fons triomfen en un Premi Joan Vilanova molt participat
-
Cultura i Mitjans
La manresana Estel Blay comandarà la missió Hypatia III en una simulació marciana a l'Àrtic
-
Cultura i Mitjans
Òmnium organitza una ruta literària per descobrir la Mequinensa de Jesús Moncada
-
Cultura i Mitjans
Manel Camp i Carles Cases s'uniran per primer cop a l'escenari amb «Pianant» per la Llum
