Molt més enllà de veu, ritme i sonoritat. Le choir ale Rue de la Victoire ha signat aquest dissabte un magnífic concert coral amb els seus amfitrions a Manresa, el cor Incordis, com a punt culminant de la tornada de la trobada entre els cors català i belga, després de la que va tenir lloc a Brussel·les mesos enrere.
L'auditori del Conservatori municipal de música ha quedat petit per acollir la gent que no s'ha volgut perdre una actuació que s'ha dividit en tres parts. Una primera que ha completat amb mestratge el cor pertanyent a la Unió dels Progressistes Jueus de Bèlgica (UPJB), amb peces de resistència de diverses èpoques, inclosa L'estaca de Lluís Llach, i de lluita social.
Després ha estat el torn del cor manresà que ha interpretat cançons tradicionals relacionades amb la lluita camperola, la resistència en països llatinoamericans, com Hasta siempre comandante o de protesta, com Què volen aquesta gent, de Maria del Mar Bonet.
El punt culminant de la vetllada ha estat quan els dos cors junts han cantat les darrers cinc cançons. Emoció i coratge, a parts iguals, en una tarda que ha completat les expectatives del nombrós públic que l'ha seguida.
La choir ale Rue de la Victoire
El 1939, a Brussel·les, revolucionaris jueus, immigrants d'Europa de l'est, comunistes o antifeixistes, creen la Solidaritat jueva, que més tard esdevé la Unió dels Progresistes Jueus de Bèlgica (UPJB), una organització jueva militant progressista i diasporista, sense l'anhel de la Terra Promesa. La UPJB inclou diferents grups, un dels quals és el cor Rue de la Victoire, dirigit per Mouchette (Michéle Liebman) i que compta amb uns 25 cantaires. El cor es reuneix un cop per setmana des de fa 8 anys i ofereix un repertori de diferents cultures i països, compromès amb la igualtat, la solidaritat i la lluita contra la injustícia i la discriminació al món.
Cor Incordis
Es va fundar el maig de 2013 a redós de l'Ateneu la Sèquia de Manresa. Des de la seva fundació ha centrat el seu repertori en cants de lluita, cants per la igualtat i la solidaritat, i tant ha actual en concerts com posant la seva veu en actes reivindicatius d'índole diversa. Al llarg d'aquests anys ha estat actiu també a l'hora de promoure les relacions entre els diversos cors socials de Catalunya. En aquests moments l'integren més de 30 cantaires.
Quan la veu esdevé la falç i el martell de la lluita política i social
Cultura i Mitjans
Rue de la Victoire i Incordis culminen l'estada de la coral belga a Manresa amb un concert que omple de gent l'auditori del Conservatori de Música
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
01 d’abril de 2017 a
les 21:41
Actualitzat el
01 d’abril de 2017 a les
23:02
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cardona recupera els orígens de la Festa Major en el cartell de l'edició del 2026
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós recupera peces del passat agrícola per preservar la memòria pagesa del municipi
-
Cultura i Mitjans
Memoria.cat publica el text i el vídeo de la recreació de la conferència sobre jazz d'Amat-Piniella
-
Cultura i Mitjans
Balsareny recordarà Pere Casaldàliga i Arcadi Oliveres en la sisena Pasqua dedicada al bisbe
-
Cultura i Mitjans L'Any Gaudí incorpora l'església de la Sagrada Família de la Bauma al programa oficial
-
Cultura i Mitjans
Cardona destinarà la polsera de la Festa Major a homenatjar les dones pioneres del Correbou
