Les 50es Jornades Internacionals Folklòriques de Catalunya, que se celebren fins al pròxim 10 de setembre arreu del país, tindran com a uns dels seus escenaris Sant Fruitós de Bages i Súria, amb l'actuació de la Companyia Barrica, un grup artístic de l'illa de São Luis, al Brasil. La companyia actuarà a la plaça Major del Poble Vell de Súria el dijous 8 de setembre a les 8 del vespre i sota el Cobert de la Màquina de Batre de Sant Fruitós el divendres a la mateixa hora.
Amb 35 anys d'existència, la Companyia Barrica desenvolupa un gran treball en favor de la cultura popular brasilera, presentant arreu del món un ampli repertori de danses i cançons originàries de les festes tradicionals de l'estat de Maranhão, en particular el Tambor de Crioula, Bumba meu Boi, Boizinho Barrica i el grup de carnaval anomenat Bicho Terra.
Amb les seves danses, vestuaris diferents i composicions musicals, ha representat el Brasil en diverses exposicions mundials. A Sant Fruitós, acompanyaran a l'actuació d'aquesta formació l'esbart Som Riu d'Or i els Geganters i Grallers de Sant Fruitós de Bages. El municipi va recuperar la seva participació en aquestes jornades l'any passat, amb l'actuació de la formació de l'Equador Sentimiento Andino Internacional Humano Artístico Saihua.
Les Jornades Internacionals Folklòriques van néixer l'any 1972 amb l'objectiu de potenciar i dinamitzar la cultura popular del nostre país i per donar a conèixer a Catalunya el folklore d'altres indrets del món, mitjançant diferents intercanvis culturals. Enguany participen en aquestes jornades, a banda de les formacions catalanes, Bulgària, Kenya, Mèxic, Romania i Brasil.
Sant Fruitós i Súria, escenaris de les Jornades Internacionals Folklòriques de Catalunya
El grup brasiler Companyia Barrica actuarà el dijous al Poble Vell de la vila salina i divendres sota el Cobert de la Màquina de Batre
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
Publicat el 05 de setembre de 2022 a les 15:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Obert el termini per ser monitor o monitora del Campi qui Jugui
-
Cultura i Mitjans
Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots
-
Cultura i Mitjans
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força
-
Cultura i Mitjans
UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil
-
Cultura i Mitjans
Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda
-
Cultura i Mitjans
Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC
