Súria va celebrar aquest dimecres, 4 de desembre, coincidint amb Santa Bàrbara, els actes més tradicionals i institucionals, però ajustades als nous temps, del dia de la patrona de la mineria.
Les matineres explosions de dinamita s'han transformat en una acolorida tronada del trabucaires del Tro-Gros de Súria al voltat del monument del miner, punt central de l'emotiu homenatge als treballadors i treballadores que des de fa més de cent anys treballen a Súria, i en especial en record dels que hi han mort en accident.
Posteriorment s'han obert els esmorzars per a tot el personal d'Iberpotash, tant en actiu com jubilat, amb un seguit d'activitat esportives i lúdiques a les instal·lacions del Parc Municipal Macary i Viader: pàdel, futbol, jocs de taula, sortides a peu, BTT o en moto, i fins i tot les del tir al plat a Serracanya.
Tot tornant, s'ha celebrat la missa en honor a Santa Bàrbara i a tots els miners, amb la sorpresa final del càntic espontani i a capella de l'himne miner de Santa Bàrbara, que va emocionar a l'església sencera.
La jornada es va completar amb un aperitiu col·lectiu per a tothom al migdia i un ball ple de sorteigs al capvespre, que van donar per finalitzades les festes d'aquesta Santa Bàrbara 2019.
Des de la comissió de festes del comitè d'empresa s'han valorat molt positivament tots els actes, per la participació dels treballadors, els veïns, i el mon associatiu, empresarial i municipal surienc.
Súria finalitza els actes de Santa Bàrbara amb un dimecres ple d'activitats
La comissió de festes del comitè d'empresa d'ICL valora molt positivament la participació de la gent
ARA A PORTADA
-
-
La Fira Mediterrània arrenca a Manresa amb teatre familiar i mirades sobre la memòria i el mite Pere Fontanals
-
-
El Baxi Manresa estrena el seu compte de victòries davant un fluix Slask Wroclaw (74-62) Xavier Sucarrats
-
El Certamen Nacional de Pubillatge 2025 se celebrarà a Monistrol i a l'Abadia de Montserrat Pere Fontanals
Publicat el 05 de desembre de 2019 a les 19:45
Actualitzat el 05 de desembre de 2019 a les 19:48
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Rodrigo Rodríguez Comos dona dues obres al Museu de Manresa que enriqueixen el fons artístic
-
Cultura i Mitjans Tina Araüna exposa «Matriu» al MoMa Espai Cultural de Manresa
-
Cultura i Mitjans Restauren quatre relleus històrics del Poble Vell de Súria per conservar el llegat del llinatge Cardona
-
Cultura i Mitjans Edicions FUB publica «Just quan despertava», el relat inèdit de Josep Maria Aloy sobre joves en risc
-
Cultura i Mitjans La Festa de la Verema del Bages celebra els 30 anys amb rècord de públic i de copes de vi venudes
-
Cultura i Mitjans Les Fabricantes reviuen el passat fabril de Valls i Palà de Torroella amb èxit de públic i activitats