La Fira Mediterrània de Manresa és, per sobre de tot, aparador i mercat estratègic de la cultura popular i d'arrel. Amb 25 anys a l'esquena, el certamen ha esdevingut un referent a banda i banda del Mediterrani i, per això, un miler llarg de professionals s'hi acrediten, una xifra consolidada i que, fins i tot, es va mantenir durant els dos anys de pandèmia. A banda de la programació artística, el certamen organitza reunions ràpides entre programadors i artistes, itineraris de presentacions, xerrades i debats com el que ha donat el tret de sortida a la llotja professional, una conversa entre Raül Refree i Íngrid Guardiola sobre l'herència cultural. El pressupost del certamen creix un 10% respecte de l'any passat i arriba al milió d'euros.
La Fira Mediterrània de Manresa arrenca aquest dijous i s'allargarà fins diumenge amb una setantena llarga de propostes, de les quals una cinquantena són estrena. Però més enllà de la programació artística, la Mediterrània juga un paper important com aparador de nous projectes artístics i que, tal com explica el director del certamen, Jordi Fosas, ofereixen "una mirada desacomplexada" de la cultura d'arrel i la tradició.
Per això, el certamen proposa itineraris artístics per als professionals, reunions ràpides, presentacions i xerrades. Tot això tindrà lloc a la llotja professional, que enguany continua al centre de la ciutat, on es va traslladar l'any passat. "La ubicació del pati del Casino s'ha mantingut després de conèixer la bona acceptació entre els professionals", explica la gerent de la fira, Lídia Hinojo.
[noticia]105595[/noticia]
[noticia]105577[/noticia]
[noticia]105593[/noticia]
[noticia]105582[/noticia]
Un miler llarg de professionals d'arreu del món assisteixen a la Fira Mediterrània
El pressupost del certamen creix un 10% respecte de l'any passat i arriba al milió d'euros
ARA A PORTADA
-
-
Diego Ocampo: «La permanència és important per a l'afició però nosaltres anem dia a dia» Xavier Sucarrats
-
Detenen 19 joves, 12 dels quals menors, per robatoris violents i agressions grupals a Manresa Pere Fontanals
-
-
Manifestació inèdita dels mestres del Bages: en bicicleta fins a Barcelona per la C-55 Pere Fontanals
Publicat el
06 d’octubre de 2022 a
les 10:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós celebrarà el Dia dels Museus amb vi, puntes de coixí i portes obertes
-
Cultura i Mitjans
Súria recupera al web municipal l'exposició sobre el geòleg i humanista Salvador Reguant
-
Cultura i Mitjans
Artés programa música experimental i teatre familiar aquest cap de setmana
-
Cultura i Mitjans
Manresa celebrarà una doble ballada de sardanes per la Fira
-
Cultura i Mitjans
El Conservatori i el cor inCordis uneixen forces al concert reivindicatiu «Vents de Revolta»
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal porta aquest divendres el circ acrobàtic d'«Entre el cel i la terra»
