Victor Hugo tria el carrer del Balç per portar a Manresa «Els Miserables»

El carrer medieval manresà acull durant tot el cap de setmana l'adaptació del musical que plasma la miserable França del segle XIX

Publicat el 01 d’abril de 2017 a les 22:07
Actualitzat el 01 d’abril de 2017 a les 22:13
Una vuitantena d'actors, músics, i cantants de diferents escoles de música de la comarca han situat aquest dissabte "Els Miserables" de Victor Hugo a l'òrbita manresana, traslladant l'ambient sòrdid i miserable de la França del segle XIX al carrer del Balç. Diumenge es repetiran les interpretacions en l'espai medieval manresà que inclou, enguany, més espais escènics i més escoles de música, que en edicions anteriors.

Lluites i vivències dels estudiants, prostitutes, operaris,... que poblen el conglomerat social de l'època, transcorren per racons de tot el carrer medieval i el mateix centre d'interpretació, en un recorregut itinerant que omplirà de dinamisme i sorpresa a tots els assistents.

L'adaptació musical és possible gràcies a la coordinació artística d'Entorn produccions, als 80 participants de les escoles de música Esclat de Manresa, Escola Municipal de Música de Vacarisses, Escola Municipal de Música d'Artés, Escola Municipal de Música de Sant Vicenç de Castellet, Escola Municipal de Música de Callús i l'Escola Municipal de Música El Faristol de Roda de Ter i l'Esquirol, així com actors, regidors i tècnics que hi participaran a títol individual.

La funció, que dura uns 40 minuts, es repetirà en cinc passis en horari de tarda: 17 – 17.40 – 18.40 – 19 i 19.40 hores, encara aquest diumenge, tot i que els grups podran ser, com a màxim, de 30 persones. Les entrades anticipades estan disponibles a un preu de 7 € a la pàgina web www.manresaturisme.cat.
 

Les representacions s'integren amb el públic assistent. Foto: AjM