L'èxit d'aportacions rebudes al llarg de la campanya de micromecenatge (hi van col·laborar 379 persones) va ser tan sonat, que Verkami ha destacat el projecte com un dels deu que van marcar el 2018. En total, al llarg de l'any passat, la plataforma de crowdfunding va aconseguir finançar un total de 970 idees.
Després del vi, la birra (artesana!)
Pràcticament un any després del llançament de "Vinigma", els de Cocolisto han obert una altra campanya de micromecenatge per fer realitat un nou escape room portàtil. En aquest cas, no tindrà com a protagonista el vi, sinó que seran quatre ampolles de cervesa. Artesana. I portarà per títol "Beernigma".
Seguint en la línia del seu predecessor, "Beernigma" es presentarà empaquetat dins d'una capsa, en la qual hi haurà un un full d'instruccions; fitxes pels jugadors; quatre ampolles de cervesa amb una etiqueta, i fulls amb enigmes, pistes i solucions. Si bé l'argument de "Vinigma" se situava a l'Holanda de la Segona Guerra Mundial, la trama d'aquest nou escape room situa l'acció al Beer Bar Teori, un bar on quatre amics es reuneixen després de la feina. Quan marxen, el propietari de l'establiment diu que un d'ells no ha pagat el compte. Aquesta incògnita serà la que hauran de resoldre els jugadors. Així, el primer que esbrini quin amic és el que se n'ha anat sense pagar, serà el guanyador del joc.
El Verkami de "Beernigma" finalitzarà dilluns vinent, 25 de març. De moment ja hi han col·laborat 187 mecenes, que hi han aportat 4.946 euros. Per aconseguir que el projecte esdevingui una realitat, però, encara els hi falten 954 euros.

El nou escape room de l'empresa Cocolisto s'amaga dins de quatre ampolles de cervesa artesana Foto: Cocolisto