El programa VI_suals, que uneix la creació artística i la tasca divulgativa per apropar la cultura del vi al teixit social de la Manresa, viurà demà dissabte una de les seves jornades més esperades i que suposaran el colofó de l'edició d'aquest projecte impulsat l'Ajuntament de Manresa, la DO Pla de Bages i la Taula d'Arts Visuals de la Catalunya Central (TAV).
El programa d'activitats s'iniciarà a les 12 del migdia, a la plaça Fius i Palà, amb “del blanc i negre al color”, una proposta que repassarà els 120 anys de projeccions de cinema a Manresa i que està organitzada Cine Club Manresa, entitat que celebra el seu 60è aniversari.
A partir de les 5 de la tarda i fins a les 11 del vespre, a la Plaça Sant Domènec, tindrà lloc la Mostra de vins dels cellers de la DO Pla de Bages amb les Cuineres del Bages així com la Mostra d'art efímer urbà a càrrec de 15 artistes que presenten les seves creacions inspirades en el color del vi.
L'acte oficial d'inauguració de les mostres tindrà lloc a les 7 de la tarda, a partit del qual les autoritats i convidats faran un recorregut per les instal·lacions i les obres fins a la Plana de l'Om. A continuació, hi haurà una passejada per l'exposició de Foto Art Manresa i la Projecció de Curts de Cine Club Manresa a l'Auditori de la Plana de l'Om.
Totes les obres artístiques, fotogràfiques i audiovisuals d'aquesta edició de Vi_suals quedaran exposades del 8 de juny al 10 de juliol al Museu de la Tècnica de Manresa de dimarts a diumenge de 10 a14 h. Per més informació, consultar www.parcdelasequia.com o trucar al 93 877 22 31
Quinze artistes fixen la mirada en el color del vi
Enguany, els cellers han apadrinat els artistes que han generat intervencions artístiques que tenen el "color del vi" com a eix d'inspiració i que es plasmaran mitjançant un suport tèxtil de 3 x1 metres, així com amb fotografies i curtmetratges Aquesta proposta artística és el fruït del treball conjunt de la Taula de les Arts Visuals de la Catalunya Central(TAV –CC), Foto Art Manresa, Cineclub Manresa, la DO Pla de Bages i l'Ajuntament de Manresa.
Llistat d'artistes seleccionats i cellers emparellats
- Marta Arañó – Vins Grau . Obra: L'Art cromàtic
- Ariadna Franco – Fargas – Fargas. Obra: Colors
- Sofia Gómez – Solergibert. Obra: Cel D_Vi
- Carles Murillo – Més Que Paraules. Obra: Memòries d'una taula
- Alba Comas - Celler Cooperatiu de Salelles. Obra: Vitis vinífera
- Montserrat Forradellas - Mas de Sant Iscle. Obra: De la vinya a la copa
- Xavier Valls - Collbaix. Celler el Molí. Obra: TerRaïm
- Joan Ferrer – Confraria del vi del Pla de Bages. Obra: El tast del confrare
- Anna Cayuela – Celler Sanmartí. Obra: Fragments de vi
- Lídia Moreno&Soria – Artium. Celler Cooperatiu d'Artés. Obra: Gotim
- Ferran Cerdans – Abadal. Obra: Un mar de paraules
- Valentí Gubianas – Can Serra dels Exibis. Amarar-se
- Josep Morral – Denominació d'Origen Pla de Bages. Obra. Rogent Energia
- Sergi Selvas – Caves Gibert. Obra: Land of Spreculation
- Estel Boada – Heretat Oller del Mas. Obra: Històries d'un celler
Vi_Suals celebra la seva jornada central amb l'art i el vi com a grans protagonistes
La Mostra de Vins dels cellers de la DO Pla de Bages i la Mostra d’Art Efímer a càrrec de 15 artistes de la comarca són els grans atractius que es podran veure entre la plaça Sant Domènec i la Plana de l’Om
ARA A PORTADA
-
El Clam 2025 omple a Manresa amb «La voz de Hind» i arrenca deu dies de cinema compromès Pere Fontanals
-
La primera Cursa Antiracista de Manresa omple els carrers amb un clam per la convivència Pere Fontanals
-
-
-
Persones vulnerables busquen una oportunitat laboral en un «speed dating» amb empreses del Bages Redacció
Publicat el 03 de juny de 2016 a les 13:52
Actualitzat el 03 de juny de 2016 a les 14:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans El Museu del Barroc de Catalunya estrena una audioguia interactiva per fer més immersiva la visita
-
Cultura i Mitjans El Kursaal ofereix descomptes exclusius per tres grans espectacles del primer semestre de 2026
-
Cultura i Mitjans La Comunitat Palestina de Catalunya, Premi Pere Casaldàliga a la Solidaritat del Clam
-
Cultura i Mitjans Súria obre les portes de la Fàbrica Abadal per les Jornades Europees de Patrimoni
-
Cultura i Mitjans Les portes obertes a Cal Clarassó atrauen el doble de visitants durant les Jornades de Patrimoni
-
Cultura i Mitjans Descobreixen a Montserrat un manuscrit inèdit del primer poema èpic sobre Cristòfor Colom