L'editorial manresana Zenobita edicions publica Tomàs Ramon Amat. Aspectes biogràfics del metge manresà i polític republicà (1901‐1937), del Dr. Armand Rotllan. L'obra, que ha comptat amb la col·laboració de l'historiador manresà Joaquim Aloy, aprofundeix en la biografia d'aquest destacat metge manresà especialitzat en malalties de pulmó i cor que, tot i viure una vida molt curta, va tenir una important i fructífera activitat professional, política i social.
Amic personal del conseller de Governació republicà, Joan Selves i Carner, Tomàs Ramon Amat va ser un dels pocs sanitaris manresans que va arribar a gestionar alts càrrecs públics de la Generalitat republicana. A Manresa, el doctor Tomàs Ramon va ser regidor i membre de la Comissió de Cultura de l'Ajuntament i va presidir la Unió Catalanista Republicana, associació creada el 1930 que fou el precedent d'Esquerra Republicana a Manresa, de la qual va ser un dels seus fundadors.
El llibre fa un especial retrat de la seva activitat sanitària previsora adreçada al món dels infants, especialment en l'àmbit de les colònies escolars, impulsant el benestar físic i psíquic dels escolars. De fet, va ser un del fundadors, promotors i màxim responsable de les Colònies Escolars.
Capítols a part es mereixen la seva acció durant la Guerra Civil, on va servir com a capità metge al front d'Aragó, i l'aproximació biogràfica dels seus familiars. Precisament a la capital del Bages hi va néixer el seu fill, i la seva dona, Paquita Espinel Mengual, es va convertir en la primera dona odontòloga a la ciutat.
Tomàs Ramon va ser capturat per l'exèrcit franquista a Zuera (Saragossa) l'any 1937, on posteriorment va patir un procés injust que acabà amb el seu assassinat a la tàpia del cementiri de Torrero de la capital aragonesa, als 36 anys.
La presentació del llibre Tomàs Ramon Amat. Aspectes biogràfics del metge manresà i polític republicà (1901‐1937) tindrà lloc el proper dimarts, 5 d'octubre, a les 7 de la tarda a l'auditori Plana de l'Om. Cal reservar entrada en aquesta web.
Zenobita edicions publica una biografia del metge manresà i polític republicà Tomàs Ramon Amat
La presentació del llibre tindrà lloc el proper dimarts a l'auditori Plana de l'Om
ARA A PORTADA
Publicat el 03 d’octubre de 2021 a les 13:17
Actualitzat el 03 d’octubre de 2021 a les 13:28
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Teatre del Foment Cultural de Súria celebra el seu centenari coincidint amb Els Pastorets
-
Cultura i Mitjans
El Parc de Nadal del Món del Joc obre a Santpedor amb zones d'esport, jocs i sorpreses
-
Cultura i Mitjans
Cancel·lades les funcions del 26 i 27 de desembre de la Nit Viva de Fonollosa i del Pessebre Vivent del Bages
-
Cultura i Mitjans
La Buresa recupera l'esplendor modernista amb la façana restaurada i els pinacles
-
Cultura i Mitjans
Moià inaugura aquest diumenge el nou edifici cultural de Cal Comadran rehabilitat
-
Cultura i Mitjans
El Campus Rock de Manresa reunirà joves músics amb tallers i concerts del 13 al 15 de març
