Ampli desplegament d'emergències i trastorn en el trànsit per una fuita de gas a la plaça Bonavista

La incidència s'ha produït en una canonada de les obres que es porten a terme davant de la sucursal del BBVA, entre el Passeig i la carretera de Santpedor

Publicat el 25 de juliol de 2023 a les 22:16
Actualitzat el 25 de juliol de 2023 a les 22:31
El trànsit rodat ha patit trastorns importants aquest dimarts al vespre a la plaça Bonavista de Manresa per les mesures de precaució que han hagut de prendre la Policia Local i els Bombers per una fuita de gas en una canonada soterrada de la vorera entre el passeig Pere III i la carretera de Santpedor, just davant de la sucursal del BBVA on s'hi porten a terme unes obres durant el dia.

L'avís de la fuita ha arribat a Emergències poc abans de 3/4 de 9 del vespre i ràpidament s'hi ha desplaçat una patrulla de la Policia Local de Manresa que ha confirmat l'olor de gas. La fuita era en una canonada soterrada, però que en aquests moments està al descobert en un forat producte d'unes obres que s'hi estan portant a terme al llarg del dia, tot i que protegit per unes tanques.
[intext1]
Des seguida han arribat els Bombers que han fet la mesura de gas en superfície, que ha donat positiva, tot i que a cinc metres d'altura ja donava negativa. De seguida, la Policia Local ha aïllat la zona i s'ha tallat al trànsit a mitja rotonda des de la carretera de Vic en sentit centre ciutat i el tram de la carretera de Santpedor que hi enllaça, de manera que no han circulat cotxes, tampoc, d'entrada al Passeig de baixada. El trànsit que arribava a la plaça provinent del Passeig de pujada o de la carretera de Vic en sentit sortida de la ciutat, era desviat per la carretera del Pont de Vilomara. A més, han invalidat amb cons el carril interior de la rotonda de manera que només s'hi podia circular per l'exterior.
 

La part nord-oet de la plaça Bonavista tallada al trànsit. Foto: Pere Fontanals


[intext2]
Aquestes mesures preventives han provocat importants retencions a les vies d'accés a la rotonda i a la sortida per la carretera del Pont de Vilomara. També s'ha impedit el trànsit de vianants a prop de la zona afectada, de manera que la gent que circulava pel carrer a aquesta hora d'estiu  a seguit amb expectació l'evolució de les actuacions des de la part contrària de la plaça.

Mentrestant, els Bombers, que hi han desplaçat tres vehicles, han actuat des de l'interior del sot d'obra i han confirmat que la fuita no era important, però que calia avisar la companyia de subministraments, que s'ha fet càrrec de la intervenció.