El Bages ha tingut presència a la fira internacional de turisme Fitur, que se celebra a Madrid aquesta setmana, i ho ha fet en dos espais diferents. D'una banda, el Bages està representat a l'estand de la Diputació de Barcelona amb una experiència immersiva de territori i, de l'altra, al de la Xarxa Espanyola de Geoparcs Mundials. A la fira hi ha assistit el conseller de Turisme i president del Geoparc de la Catalunya Central, Eduard Mata, acompanyat per professionals tècnics de Turisme i del Geoparc.
L'estand de Barcelona, inscrit dins del de Catalunya, ha servit per presentar el nou lema de promoció turística Barcelona, tota una experiència i alhora per convidar en un espai de trobada entre destinacions i professionals del sector turístic (agències, turoperadors, etc.). A l'estand tant de Barcelona com de Catalunya s'hi han fet diferents activitats entre les quals ha destacat la presentació de les accions de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia que tindran lloc aquest any i que per al Bages suposen una oportunitat per posicionar-se en l'àmbit del turisme gastronòmic.
La Xarxa Espanyola de Geoparcs ha donat a conèixer la singularitat d'aquests territoris i l'espectacularitat dels seus paisatges com una oferta turística innovadora. L'espai compta amb una pantalla de gran format, una zona de photocall i un punt de trobada per als professionals del sector turístic, tant de l'àmbit públic com privat. A l'estand els Geoparcs han fet presentacions de les seves destinacions i productes turístics que permeten conèixer-los i explorar-los en profunditat i que els estan convertint en destinacions cada cop més atractives i accessibles. També s'hi ha presentat la 11a Conferència Internacional de Geoparcs Muncials UNESCO que se celebrarà el setembre de 2025 al Geoparc Kütralkura de Xile. Enguany es compleix el desè aniversari de la creació de la Xarxa de Geoparcs Mundials de la Unesco. A més, també aquest 2025, el Geoparc de la Catalunya Central organitzarà les jornades anuals de la Xarxa Espanyola de Geoparcs, que tindran lloc el mes d'octubre.
El conseller comarcal de Turisme i president del Geoparc de la Catalunya Central, Eduard Mata, ha destacat la importància de tenir presència en aquest tipus d'esdeveniments amb ressò internacional, així com de fer xarxa amb altres agents. "Que el Bages sigui a Fitur és una mostra de la consolidació del nostre territori com a destinació turística". I ha dit que "continuarem treballant per donar a conèixer la nostra oferta singular amb propostes de gran valor tan en l'àmbit paisatgístic com patrimonial, cultural i gastronòmic".