L'«escape room» financer Finexit fa aturada a l'Institut Lacetània de Manresa

Els estudiants aprenen a interpretar un balanç d'empresa o contractes i pòlisses d'assegurances; a realitzar canvi de divises i interioritzen conceptes com el codi IBAN o el Retorn de la Inversió

El Finexit es desenvolupa a l'interior d'una unitat mòbil
El Finexit es desenvolupa a l'interior d'una unitat mòbil | Cambra
Redacció
28 de novembre de 2024, 21:17

La Cambra de Comerç d'Espanya i Fundació Mapfre, amb la col·laboració de la Cambra de Manresa i el cofinançament de la Unió Europea, han posat en marxa la ruta Finexit, un innovador escape room financer itinerant que ha de recórrer centres de Formació Professional de més de cent ciutats en els propers mesos per fomentar la formació financera. En total, s'espera que hi participin més de 5.000 joves.  

La ruta ha estat durant tot aquest dijous a l'exterior de l'Institut Lacetània de Manresa. Allà, a la mateixa unitat mòbil, s'ha celebrat un acte que ha comptat amb la presència de Pere Massegú, tinent d'alcalde d'Hisenda de Manresa, així com Josep Gràcia, secretari general de la Cambra de Comerç de Manresa, i Pere Bennasar, representant de Fundació Mapfre a Manresa. 

A través d'aquesta activitat gamificada, els estudiants aprenen a interpretar un balanç d'empresa o contractes i pòlisses d'assegurances; a realitzar canvi de divises i interioritzen conceptes com el codi IBAN o el Retorn de la Inversió (ROI). A més, treballen altres conceptes no estrictament financers com fer un DAFO o un organigrama d'empresa.  

La iniciativa, que es va posar en marxa fa un any per proporcionar a l'alumnat eines i coneixements necessaris en educació financera, visitarà quinze comunitats autònomes.

La trama de Finexit

L'escape room introdueix en una "nau espacial" als estudiants, que es converteixen en especialistes en diferents àmbits amb la missió de rescatar de Mart a Erica Midas, un personatge creat per a l'activitat que representa ser una empresària visionària i pionera en multitud de camps tecnològics, però que porta un any aïllada al Planeta Roig. Els estudiants han de desentranyar si la intel·ligència artificial de la nau se n'ha fet amb el control. 

L'alumnat, amb el rellotge i l'oxigen corrent en contra seu, ha d'accedir a la nau, descobrir l'objectiu de la seva missió i intentar assolir-lo a través de diferents proves que tenen com a factor comú treballar en equip utilitzant amb conceptes financers.