L'anunci del passat divendres 10 de març fet pel govern del PP -la vuitena reforma laboral des de l'aprovació dels estatut dels treballadors l'any 1980- suposa "un pas més en la precarització dels drets de les treballadores i treballadors". Aquesta és una tendència que han compartit, en les diferents reformes, els successius governs de PP i PSOE.
La reforma anunciada suposa un salt qualitatiu en la pèrdua de drets i garanties laborals. Per la CUP, a més, aprofundeix en l'abaratiment de l'acomiadament (flexibilitzant-se) i en la desregulació de l'acomiadament procedent. També introdueix el concepte "absolutament discrecional i arbitrari de pèrdues actuals o previstes o bé de disminució de vendes durant tres trimestres consecutius".
Aquesta és una nova retallada de drets que dóna via lliure als desitjos de la patronal, amb la reducció dels tràmits administratius pels ERO o que dóna prioritat al conveni d'empresa per davant del sectorial. D'aquesta manera, es deixa als treballadors de les empreses mitjanes amb poca presència sindical i sotmesos a la pressió patronal. Aquestes mesures suposen, de facto, "la fi de la negociació col·lectiva".
La candidatura independentista fa una crida a respondre-hi de forma contundent i anuncia que el PP trobarà la gent de la CUP plantant cara a aquesta nova agressió, participant a les mobilitzacions que es convoquin en aquest sentit. Paral·lelament, anima les organitzacions socials i sindicals a intensificar la reivindicació d'un marc laboral català que afavoreixi un model d'ocupació de qualitat, que combati la precarietat i l'atur.
La CUP diu que la reforma laboral ha estat imposada per la patronal
La candidatura independentista fa una crida a respondre-hi de forma contundent
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
-
Detingut un home a Manresa per la presumpta violació d'una dona que li llogava una habitació Pere Fontanals
Publicat el 13 de febrer de 2012 a les 17:07
Et pot interessar
-
Economia i Empresa
Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa
El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa
Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa
38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible
-
Economia i Empresa
Laura Galobart guanya el 32è Premi Protagonistes del Demà del Rotary
-
Economia i Empresa
UManresa estrena la Clínica Odontològica, que el curs que ve acollirà els primers cursos d'especialització
