Onze cellers del Bages presenten els seus vins a cinc compradors internacionals

Economia

La missió comercial de la Cambra de Comerç de Manresa ha reunit distribuïdors d'Alemanya, Suècia, Bèlgica i el Regne Unit

Publicat el 29 d’octubre de 2026 a les 16:23

Cinc distribuïdors i importadors de vi d'Alemanya, Suècia, Bèlgica i el Regne Unit han participat en una missió comercial organitzada per la Cambra de Comerç de Manresa per conèixer els vins de la DO Pla de Bages i explorar-ne la comercialització als seus mercats. Hi han pres part onze cellers de la denominació d'origen.

La jornada ha inclòs reunions individuals i tastos a la seu de la Cambra, així com visites a diversos cellers per conèixer els productors, les vinyes i les particularitats de la producció vitivinícola del territori.

El picapoll blanc desperta més interès

Entre els vins tastats, el picapoll blanc ha estat la varietat que ha generat més interès. Les varietats negres autòctones, com el sumoll i el mandó, també han despertat curiositat entre els compradors internacionals.

Els onze cellers participants han estat Abadal, Artium, Celler Sanmartí, Collbaix – Celler El Molí, Entrebosc, Exibis, Més que Paraules, Mondobert, Oller del Mas, Urpina i Vins Grau.

Aquesta és la segona edició d'una iniciativa d'aquest tipus organitzada per la Cambra, que permet als compradors conèixer directament els vins i valorar-ne la incorporació als seus catàlegs sense que els elaboradors s'hagin de desplaçar a l'estranger.

Després de la missió, els cellers faran seguiment dels contactes amb l'enviament de mostres, tarifes i informació comercial. L'àrea internacional de la Cambra els donarà suport amb l'objectiu de convertir les trobades en possibles oportunitats de negoci.

Escull Manresa com la teva font preferida de Google