Prop de 20.000 bagencs no van treballar el 14N

CCOO i UGT consideren que gairebé la meitat de la població activa de la comarca no va anar al seu lloc de treball per la Vaga General

Publicat el 19 de novembre de 2012 a les 17:07
Lluís Vidal Sixto i Miguel Espejo durant la roda de premsa. Foto: Èpica

Prop de 20.000 persones no van anar a treballar el passat 14 de novembre al Bages i van secundar la jornada de vaga general convocada a nivell europeu. Aquestes són les dades que avui han fet públiques els sindicats UGT i CCOO al Bages-Berguedà, partint de les dades d'absentisme facilitades pels delegats sindicals de les empreses del territori. La xifra correspon al 40% de la població que actualment té una feina al Bages i és considerada pels sindicats com "un èxit rotund" i "un missatge clar del fet que la ciutadania ha entès la necessitat d'acabar amb unes polítiques "inútils econòmicament i injustes socialment". L'estadística no comptabilitza les 5.000 persones que actualment estan afectades a la comarca per algun ERO de suspensió temporal.

Els secretaris generals de CCOO i UGT al Bages-Berguedà, Lluís Vidal Sixto i Miguel Espejo, han analitzat aquest dilluns la repercussió que va tenir al territori la vaga general de dimecres passat en una roda de premsa durant al qual han felicitat el comportament i actitud "exemplars" amb que 2.200 persones van prendre part de la manifestació de Manresa.

A nivell català, les organitzacions sindicals han confirmat que 2,4 milions d'assalariats no van treballar durant el 14-N, xifra que no comptabilitza tots aquells treballadors i treballadores que van haver de formar part dels serveis mínims pactats i que, en determinats sectors com ara la salut, afecta més del 90% de les plantilles. Els sindicats continuen defensant que el seguiment de la vaga al territori va ser del 85% al sector industrial, i del 50% al sector serveis i al comerç i acusen les administracions d'utilitzar "percentatges que inclouen els serveis mínims obligatoris".