PSC vol que l'Ajuntament promogui les cooperatives

Els socialistes presentaran al proper Ple una moció de suport institucional a l'Any Internacional de les Cooperatives 2012, proclamat per l'ONU

Publicat el 04 de gener de 2012 a les 22:53

El PSC vol que la ciutat de Manresa es comprometi de forma institucional amb la promoció del cooperativisme, tal com reclama l'ONU amb motiu de l'Any Internacional de les Cooperatives, que se celebrarà durant aquest 2012. Per aquest motiu, els socialistes presentaran, al proper Ple municipal, una moció de suport a l'esdeveniment que busca el compromís explícit del Consistori amb la divulgació i la promoció d'aquesta fórmula empresarial de caràcter social, participatiu i democràtic.

El text inclou, entre els compromisos proposats, el de "treballar per millorar i, si s'escau, ampliar les eines i recursos de l'Ajuntament per donar a conèixer la fórmula cooperativa a les persones emprenedores que s'atenen des dels diferents dependències municipals, comptant amb la col·laboració de les organitzacions representatives del propi sector". L'anterior Govern municipal ja va impulsar, durant l'anterior mandat, la creació d'un Viver d'Empreses d'Economia Social.

Més de 55 cooperatives treballen a Manresa
L'ONU vol que l'Any Internacional de les Cooperatives, sota el lema "Les empreses cooperatives construeixen un món millor", serveixi per reconèixer "la valuosa contribució de les cooperatives a les persones i al seu entorn". A Catalunya existeixen més de 4.000 cooperatives, que generen més de 60.000 llocs de treball i facturen anualment prop de 7.000 milions d'euros. A Manresa, més de 55 cooperatives desenvolupen la seva activitat empresarial.

Les cooperatives són empreses democràtiques que promouen l'ocupació estable i de qualitat, la responsabilitat social, l'arrelament al territori i la màxima implicació en el desenvolupament econòmic i social de totes les persones, incloent també els col·lectius més desfavorits.