Club Natació Manresa i Creu Roja Bages, amb el suport de la Fundació Guardiola Sala, han ampliat aquest curs el projecte Cap nen sense nedar, que va iniciar-se fa un any amb quaranta infants del Casal Ot, amb la proposta Joves d'Aigua, amb vint adolescents provinents del programa Joves Nucli Antic (JNA). La voluntat dels tres agents implicats en els projectes d'inclusió social és que tots els infants tinguin l'oportunitat d'aprendre a nedar.
Ho han presentat aquest dijous en roda de premsa a les piscines Manel Estiarte Duocastella, la presidenta del CN Manresa, Montserrat Gomariz, la coordinadora de Creu Roja al Bages, Olga Macias, i Pere Guardiola, de la Fundació Guardiola Sala, mentre els joves prenien part a l'activitat que des del mes d'octubre es desenvolupa un cop a la setmana amb entrenadors de titulació superior.
Així, les piscines de Manresa han passat a acollir seixanta infants i adolescents del Casal Ot i dels JNA de la Creu Roja que aprenen a nedar i desenvolupen les seves capacitats a l'aigua un cop a la setmana, amb voluntat de continuïtat i fins i tot de promoció. De fet, segons ha explicat Pere Guardiola, dos dels joves nedadors que van prendre part al programa el curs passat s'han incorporat a la disciplina convencional del CN Manresa.
La responsable de la Creu Roja, Olga Macias, ha destacat que participar en aquesta formació no només els va bé per aprendre a nedar, "que ens ajuda a l'hora de desenvolupar activitats d'estiu a piscines o platja", sinó que també els ajuda a "agafar autonomia, perdre la vergonya -quan s'han de canviar en els vestuaris, per exemple- i per ampliar el seu cercle, ja que aquí comparteixen la piscina amb altres nedadors". Macias ha posat sobre la taula que "aquesta seria una de les activitats que no prioritzarien les seves famílies si no fos així".
[superfillagrantema]1684[/superfillagrantema]
CN Manresa i Creu Roja amplien als adolescents el projecte Cap nen sense nedar
Als quaranta nens del Casal Ot que van començar el curs passat, s'hi han incorporat vint adolescents de Joves Nucli Antic
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
14 de març de 2024 a
les 21:02
Actualitzat el
14 de març de 2024 a les
21:15
Et pot interessar
-
Esports
Un centenar llarg de ciclistes participen en la 10a Cursa Vila de Súria
-
Esports
Eli Brooks no seguirà al Kids&Us Manresa
-
Esports
El CE Manresa assegura la continuïtat de Roger Munells fins al 2027
-
Esports
El FC Joanenc fitxa el davanter Joan Martin per reforçar el primer equip
-
Esports
Ángel Vera renova amb el CE Manresa i continuarà al Congost fins al 2028
-
Esports
El Parc de l'Agulla acollirà dissabte una nova edició del Ioga solidari de Salut Mental d'Althaia
