Club Natació Manresa i Creu Roja Bages, amb el suport de la Fundació Guardiola Sala, han ampliat aquest curs el projecte Cap nen sense nedar, que va iniciar-se fa un any amb quaranta infants del Casal Ot, amb la proposta Joves d'Aigua, amb vint adolescents provinents del programa Joves Nucli Antic (JNA). La voluntat dels tres agents implicats en els projectes d'inclusió social és que tots els infants tinguin l'oportunitat d'aprendre a nedar.
Ho han presentat aquest dijous en roda de premsa a les piscines Manel Estiarte Duocastella, la presidenta del CN Manresa, Montserrat Gomariz, la coordinadora de Creu Roja al Bages, Olga Macias, i Pere Guardiola, de la Fundació Guardiola Sala, mentre els joves prenien part a l'activitat que des del mes d'octubre es desenvolupa un cop a la setmana amb entrenadors de titulació superior.
Així, les piscines de Manresa han passat a acollir seixanta infants i adolescents del Casal Ot i dels JNA de la Creu Roja que aprenen a nedar i desenvolupen les seves capacitats a l'aigua un cop a la setmana, amb voluntat de continuïtat i fins i tot de promoció. De fet, segons ha explicat Pere Guardiola, dos dels joves nedadors que van prendre part al programa el curs passat s'han incorporat a la disciplina convencional del CN Manresa.
La responsable de la Creu Roja, Olga Macias, ha destacat que participar en aquesta formació no només els va bé per aprendre a nedar, "que ens ajuda a l'hora de desenvolupar activitats d'estiu a piscines o platja", sinó que també els ajuda a "agafar autonomia, perdre la vergonya -quan s'han de canviar en els vestuaris, per exemple- i per ampliar el seu cercle, ja que aquí comparteixen la piscina amb altres nedadors". Macias ha posat sobre la taula que "aquesta seria una de les activitats que no prioritzarien les seves famílies si no fos així".
[superfillagrantema]1684[/superfillagrantema]
CN Manresa i Creu Roja amplien als adolescents el projecte Cap nen sense nedar
Esports
Als quaranta nens del Casal Ot que van començar el curs passat, s'hi han incorporat vint adolescents de Joves Nucli Antic
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
14 de març de 2024 a
les 21:02
Actualitzat el
14 de març de 2024 a les
21:15
Et pot interessar
-
Esports
El CE Manresa cau per 3-1 davant el Sant Andreu en un nou partit de pretemporada
-
Esports
El Kids&Us Manresa ja té definida la pretemporada 2026-27
-
Esports
Sant Fruitós recupera les activitats físiques per a la gent gran amb l'inici del curs
-
Esports
Els germans Sanllehí de Santpedor tanquen l'estiu de trial amb dos podis mundials
-
Esports
El CE Manresa s'emporta el Trofeu Vila de Gràcia després d'una tanda de penals agònica
-
Esports
Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips
