El BAXI Manresa juga contra un San Pablo Burgos sempre perillós

Pedro Martínez compta amb Chima Moneke i Joe Thomasson és dubte per paternitat

Publicat el 05 de novembre de 2021 a les 18:27
Actualitzat el 05 de novembre de 2021 a les 18:34
El BAXI Manresa viatja aquest cap de setmana per enfrontar-se a l'Hereda San Pablo Burgos (dissabte, 20.45h. Movistar Deportes1). Els bagencs buscaran la segona victòria fora de casa. Després de quatre desplaçaments, el balanç bagenc és d'un triomf i tres derrotes. Per la seva part, el conjunt castellà només ha jugat tres partits com a local. Tan sols contra el Morabanc Andorra ha estat capaç de guanyar.
 
Chima Moneke podria jugar contra l'Hereda San Pablo Burgos malgrat haver patit un edema a l'articulació metatarsofalàngica del dit gros del peu esquerre. Es tracta d'una molèstia molt dolorosa però el jugador farà un esforç per posar-se al servei de l'equip. Per tant, el BAXI Manresa compta amb la participació del jugador nigerià i les circumstàncies del partit marcaran la seva presència a la pista. L'altre jugador que no és clar quina participació tindrà és Joe Thomasson. En aquest cas no es tracta de cap lesió sinó que l'escorta ha de ser pare. Thomasson no ha viatjat amb l'equip i en funció de com vagi el part es podria desplaçar dissabte cap a Burgos i unir-se als seus companys.

Pedro Martínez es troba satisfet pel treball que estan fent els seus jugadors. Sobre el punt en què es troba el seu equip i si el nivell assolit fins ara és el que voldria explica que "els entrenadors sempre pensem que podríem estar millor i que tenim recorregut per endavant. Estic en aquest sensació tot i que l'equip treballa bé. Això és indubtable. Però m'agradaria que fóssim més consistents". L'entrenador del BAXI Manresa s'ha congratulat de tenir menys incidències en forma de lesió que la temporada passada. 

L'Hereda San Pablo Burgos no ha començat la temporada al mateix ritme que les temporades anteriors. Els castellans tenen una victòria menys que el BAXI Manresa i ocupen la dotzena posició. L'equip burgalès ha perdut homes importants com Omar Cook, Thad McFadden i Jasiel Rivero. Tot i que l'adéu més sentit ha estat el de l'entrenador Joan Peñarroya. Compta a les seves files amb el manresà Marc Garcia. Però l'escorta està de baixa. Garcia ha passat pel quiròfan de la unitat d'electrofisiologia cardíaca del servei de cardiologia l'Hospital Universitari de Burgos per sotmetre's a una ablació per radiofreqüència. 

Tot i l'irregular inici, el San Pablo Burgos destaca en estadístiques com el rebot. L'equip dirigit per Zan Tabak és el conjunt més rebotejador tant en defensa com en atac. Aquest aspecte del joc serà una de les claus del partit. "La lluita pel rebot és molt important. Són el millor equip en aquest aspecte i a casa seva ho són més. Haurem d'estar atents a això", argumenta Pedro Martínez. 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iNLnPaHjoOE[/youtube]
Alex Renfroe és un dels jugadors que segueix a Burgos de la temporada passada. L'exManresa és l'autèntic termòmetre de l'equip burgalès. Tot i reconèixer la importància de Renfroe, Pedro Martínez no preveu fer un marcatge especial només al base nord-americà sinó que la defensa incisiva serà sobre la totalitat de l'equip. 

Fernando Calatrava, Sergio Manuel i Fabio Fernández Esteban són els àrbitres designats per xiular el partit.